طرح فاضلاب شهري ابركوه كه از سال 1386 با اقدامات مطالعاتي و البته عمليات اجرايي آن از سال 90 آغاز شد، همچنان با پيشرفت كار پايين دنبال مي‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 04 May 2019

طرح فاضلاب شهري ابركوه با اقدامات مطالعاتی از سال 86 آغاز شد به نحوي كه مطالعات فاز صفر که همان مطالعات توجیهی، اقتصادی، فنی و زیست‌محیطی بود در سال 86 آغاز و فازهای اول و دوم نیز بلافاصله اجرايي شد كه تا سال 89 به طول انجامید.

اين طرح در ادامه با حمایت مسئولان استانی و نماینده وقت مجلس، در وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین کمیسیون ماده 32 مصوب و کد اعتبارات ملی گرفت و عملاً طرح فاضلاب شهری ابرکوه در سال 1390 کلید خورد.

البته بنا بر زمان‌بندي طرح اولیه، قرار بود كه شبكه فاضلاب شهري ابركوه تا پایان سال 96 به مرحله بهره‌برداری برسد ولي متأسفانه اجرای طرح با عدم تخصیص اعتبار در سال‌های گذشته، به كندي پيش رفت.

«محمد مهدي ثابتيان» مدير اجراي طر‌ح‌هاي جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب يزد در همين راستا گزارشي از اقدامات صورت گرفته در مورد اين طرح طي سال گذشته ارائه مي‌كند و مي‌گويد: در یکسال گذشته 16 هزار و 900 متر شبکه جمع آوری فاضلاب در مناطق آزادگان، شهرك صفائيه ، شهيد فهميده، جمهوري و فرعي‌هاي آن و خيابان‌هاي ساحلي شهر ابرکوه اجرا شده است.

وي خاطر نشان مي‌كند: این عملیات طي دو قراداد و با هزينه‌اي بالغ بر 114 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني اجرا شده است.

ثابتیان اضافه مي‌كند: عمليات لوله گذاري ابرکوه با استفاده از لوله‌هاي پلي اتيلن در اقطار 400-200 ميلي متر انجام شده است.

گفتني است؛ برآورد مجموع هزینه فاضلاب شهری ابرکوه بالغ بر 70 میلیارد تومان پيش بيني شده كه بخشي از آن صرف ساخت تصفیه‌خانه لجن فعال خواهد شد.

مسئولان شهرستان ابركوه اميدوار هستند كه در صورت تزریق اعتبارات کافی طرح فاضلاب ابرکوه تا سال 99 خاتمه یافته و به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار