مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر بالغ بر 950 هزار کارگر بیمه شده در خوزستان داریم که در بخش‌های مختلف صنعتی و کارگاهی مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۷۴۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 01 May 2019

سید نور محمدپور با تبریک روز کارگر و تقدیر از کارگران به عنوان قشر زحمت کش، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 950 هزار کارگر بیمه شده در خوزستان داریم که در بخش‌های مختلف صنعتی و کارگاهی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به خساراتی که سیل اخیر به برخی از کارگاه‌ وارد کرد، عنوان کرد: هر کارگری که به دلیل سیل کارگاه آن تعطیل و کارگر بیکار شده است کارگران می‌تواند با مراجعه به اداره کار استان ظرف یک روز با محاسبه بیمه دی و بهمن کارگر و معرفی آن به سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری آن تا زمان فعال شدن مجدد کارگاه پرداخت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سیل اخیر احتمال بیکار شدن کارگران زیادی به دلیل تعطیل شدن کارگاه آنها وجود دارد که با تدابیری که اتخاذ شد به هیچ عنوان اجازه اخراج یا بیکار شدن کارگری را نخواهیم داد.

محمدپور افزود: تا کنون تعداد 342  نفر از کارگرانی که به دلیل سیل کارگاه‌های آنها تعطیل شده و بیکارشدند برای گرفتن بیمه بیکاری به اداره کار مراجعه کردند که پیش‌بینی می‌شود که با فروکش شدن کامل سیل کارگران بیشتری برای گرفتن بیمه بیکاری مراجعه کنند.

وی  با بیان اینکه امسال کارگران بیشترین افزایش دست‌مزد ظرف سال‌های گذشته به آنها تعلق گرفت، عنوان کرد: 36 درصد به حقوق ماهیانه کارگران اضافه شده که از ابتدای امسال اعمال شد همچنین  دولت مصوب کرد حق مسکن کاراگران از 40 هزارتومان به 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

محمدپور افزود: هزینه‌های رفاهی کارگران 190 هزارتومان و حق مسکن به ازای هر فرزند زیر 18 سال  از خانواده کارگر 150 هزارتومان نیز مصوب شد.

وی با اشاره به اضافه شدن 36 درصد به مزد کارگران، بیان کرد:  13 درصد به سایر سطوح مزدی و 72 درصد به مسائل رفاهی کارگران نیز اضافه شده است که با توجه به تورمی که در کشور موجود است این مصوبات بی‌سابقه بود.

محمد پور با تاکید بر اینکه با بازرسی و نظارت مرتب بر عملکرد کارگاه به صورت مستمر از وضعیت کارگران مطلع می‌شویم، گفت: با توجه به اینکه خوزستان استان صنعتی است و از استانهای کارگری و صنعتی کشور به شمار می‌آید رصد مسائل حقوقی و شرایطی که احتمال می‌رود به کارگر آسیبی برسد را با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌کنیم.

وی در رابطه با وضعیت پرداختی حقوق کارگران گروه ملی و نیشکر هفت‌تپه، عنوان کرد: هیچ کدام از کارگران این دو شرکت اخراج نشدند و تقریبا حقوق پرداختی آنها به روز شده است؛ در حال حاضر زیرآب رفتن بخشی از اراضی کشاورزی نیشکر مهمترین دغدغه فکری ما است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار