یزد - ایرنا - نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان برای ایفای حقوق کارگران در چارچوب قانون از منافع آنها دفاع می کنند.
کد خبر: ۷۴۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 01 May 2019

محمد رضا صباغیان شامگاه سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر (5 الی 11 اردیبهشت) افزود: مسئولان بعضی واحدهای تولیدی حق و حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند البته در یزد و تهران هم از طریق وزارتخانه ها پیگیر موضوع هستیم.
نماینده شهرستان های ابرکوه، مهریز، خاتم، بهاباد و بافق اظهار داشت: کارگران برای تسریع در رفع مشکلات خود می باید با برگزاری انتخابات و تعیین نماینده تشکل های کارگری، مسائل حقوقی خود را دنبال کنند و به عنوان نماینده مردم به جد پیگیر حقوق آنها هستم.
صباغیان با تاکید براینکه مشکلات کار و کارگری باید مورد توجه بیشتر مسئولان شهرستان و استان باشد، خاطرنشان کرد: اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی پیگیر حق و حقوق کارگران باشد.

** مطالبات کارگران پیگیری شود
همچنین چند تن از کارگران به بیان مسایل و مشکلات حوزه خود پرداختند و از نماینده مردم ابرکوه در مجلس خواستند، پیگیر مطالبات آنها باشند.
همچنین پرداخت پاداش پایان 30 سال خدمت کارگران همانند کارمندان کشور و لشکری، بررسی مسائل و مشکلات حقوقی در واحدهای تولیدی و صنعتی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

** ایجاد اشتغال در اولویت کارها باشد
همچنین رئیس اداره تعاون ابرکوه اظهار داشت: ترویج فرهنگ کار گروهی، ایجاد اشتغال در اولویت برنامه های این اداره است.
ناصر زارع با تاکید بر اهمیت رونق تولید در اقتصاد منطقه اظهار داشت : قشرهای کارگری ، کارآفرینی و تشکل های کارگری باید در تحقق این شعار مهم اقتصادی رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 240 طرح اشتغال زایی برای دریافت 300 میلیارد ریال وام خود اشتغالی در نوبت دریافت هستند.
زارع ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری سال 1395 تعداد بیکاران شهرستان 2 هزار و 450 نفر است که 850 نفر آنان فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی هستند که از سال 95 تاکنون با پرداخت وام و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زا تعداد جویندگان کار به 950 نفر کاهش‌ یافته است.
زارع تصریح کرد: از مجموع سه هزار بنگاه اقتصادی حوزه صنعت ، معدن ، کشاورزی ، دامداری ، خدمات ، اصناف و گردشگری ، یک هزار و 113 مورد بنگاه‌های اقتصادی است که در این واحدها پنج هزار و 45 نفر مشغول کار هستند.
مراسم روز کار و کارگر با حضور جمعی از خانواده‌های

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار