کرمانشاه- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از اجرایی شدن ۷۸ درصد قانون خدمات جامع ایثارگران در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 08 August 2015
حجت‌الاسلام هادی عسگری ظهر امروز شنبه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران استان کرمانشاه که با حضور مشاوران پنج استان ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان و لرستان برگزار شد، به ایجاد یک مجتمع برای ارائه خدمات فرهنگی- رفاهی به ایثارگران استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این مجتمع به مساحت ۲۴ هزار متر مربع یکی از مجتمع های خدمات رسانی بی نظیر در غرب کشور با امکاناتی چون فیزیوتراپی، آب درمانی و... است که سال ۹۳ تکمیل و هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به موفقیت های به دست آمده توسط ایثارگران، جانبازان و  خانواده های شهدا در زمینه های مختلف از کسب رتبه سوم آنها در مراکز فرهنگی، کسب رتبه سوم پژوهش، رتبه اول در زمینه هنرهای نمایشی  توسط آنها وکسب رتبه اول در مسابقات ورزشی باستانی کاران کشور توسط جانبازان استان خبرداد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، از اجرایی شدن ۷۸ درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است مشکلات دیگر در عدم اجرای آن را با همکاری دستگاه ها احصا و آسیب های آن را شناسایی کند که پس از آن به رهبر معظم انقلاب نیز منعکس می شود.

بانک ها از پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران سرباز می زنند

وی در خصوص مشکل مسکن ایثارگران نیز گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات برای خرید مسکن ایثارگران، متاسفانه بانک های عامل به بهانه تامین منابع از این موضوع سر باز می زنند.

وی در خصوص قطع مستمری نامادری و خواهر و برادر شهید  نیز گفت: این موضوع به خاطر ایراد نهادهای نظارتی بوده و مشکل عدم اجرای آن تامین منابع لازم نبود که قرار بود این موضوع ابلاغ شود.

قانون حداقل سهمیه ۲۵ درصدی استخدامی ایثارگران اجرا نمی شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، هم چنین در خصوص لحاظ کردن سهمیه حداقل ۲۵ درصدی جانبازان و ایثارگران در شرکت های خصوصی و دولتی گفت: طبق قاناون باید حداقل ۲۵ درصد استخدامی ها به خانواده های ایثارگران اختصاص یابند که متاسفانه در شرکت های خصوصی و حتی دولتی مانند مخابرات این اتفاق نیفتاده است.

حجت الاسلام عسگری، هم چنین از معاینه یک هزار و ۴۵۴ نفر از مردم استان در کمیسیون های پزشکی برای احراز آنها تاکنون خبرداد و گفت: هدف ما این بود که هر ماه یک کمیسیون برگزار شود و اولین کمیسیون نیز در کرمانشاه بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران هم گفت: ۳۱ مرداد مهلت این بیمه به اتمام می رسد  و از اول شهریور امسال توسط بیمه ایران هزینه های درمانی پرداخت می شود، لذا ایثارگران و خانواده های آنان با ارائه اسناد پزشکی لازم می توانند برای مطالبات خود اقدام کنند.

قانون ۵۰ درصد تخفیف انشعاب بلاتکلیف است

حجت الاسلام عسگری هم چنین از بلاتکلیفی قانون ۵۰ درصدی انشعابات خبرداد و گفت: این قانون به علت عدم پیش بینی اعتبارات مالی لازم بلاتکلیف است.

وی هم چنین اشاره ای نیز به آمار شهدای اهل تسنن، اهل حق و اهل کتاب استان کرمانشاه  در دوران دفاع مقدس داشت و این اتحاد را عامل موفقیت استان در پاسداری از مرزهای غربی عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار