مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، حل مشکلات جامعه ایثارگری را یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: طی دو سال اخیر نیز کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.
کد خبر: ۷۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 08 August 2015
غلامرضا یاوند عباسی روز شنبه در شورای هماهنگی امور ایثارگران استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری و با حضور مشاورین امور ایثارگران استانداری های خوزستان، لرستان، ایلام، مرکزی و همدان برگزار شد اظهار کرد: در دو سال اخیر شورای هماهنگی امور ایثارگران، شورای مشورتی و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در وزارت کشور تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در این شوراها تاکنون تصمیمات خوبی اتخاذ شده که یکی از آن ها برچیده شدن مشکلات تردد جانبازان عزیز در ادارات سطح کشور است که مصمم هستیم این کار را تا پایان عمر دولت یازدهم به انجام برسانیم.
عباسی همچنین در خصوص ماده 51 قانون اساسی در خصوص پرداخت فوق العاده ایثارگران اظهار کرد: متاسفانه در این راستا برخی دستگاه ها، از نبود بودجه کافی دم می زنند در حالی که این حرف قابل پذیرش نیست و مکلف به پرداخت فوق العاده کارمندان خود که ایثارگرند می باشند.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران یادآور شد: از 31 استانداری کشور، 25 استانداری موضوع پرداخت فوق العاده ایثارگران را رعایت کرده اند و 6 استانداری باقی مانده نیز مکلف هستند این مورد را به انجام برسانند.
وی در خصوص مباحث درمانی جامعه ایثارگری نیز گفت: خانواده شهید که شامل پدر، مادر، همسر و فرزند می شوند هزینه های درمانی آن ها باید به صورت کاملا رایگان انجام شود و در قانون نیز این مورد به صراحت بیان شده است.
عباسی همچنین از پیگیری رفع مشکلات دارویی جامعه ایثارگری و موضوع همترازی خانواده های شهدا در وزارت کشور خبر داد.
وی همچنین در خصوص استخدام جامعه ایثارگری نیز گفت: طبق ماده 21 قانون اساسی دستگاه های اجرایی موظفند 25 درصد از ظرفیت استخدامی خود را به جامعه ایثارگران اختصاص دهند.
مشاور وزیر کشور در ادامه از استان کرمانشاه به عنوان یک قهرمان شهر یاد کرد و گفت: این دیار مردمان بزرگ و قهرمانی دارد که در طول دوران دفاع مقدس رشادت های زیادی از خود نشان داده و افتخارآفرینی کردند.
عباسی همچنین با قدردانی از استاندار کرمانشاه برای پیگیری امور مربوط به ایثارگران استان، ایجاد یک باغ موزه را برای کرمانشاه ضروری برشمرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار