رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌ شمالی از ایجاد مرکز تولید نهال گردوی پیوندی با همکاری جهاد دانشگاهی واحد تهران در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 08 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،دکتر رضا شاهین فر اظهار کرد:مطالعات تولید نهال از 10 سال گذشته تاکنون در محل جهاد دانشگاهی واحد تهران انجام شده و هم اکنون دانش فنی آن بدست آمده است.

وی ادامه داد:طی تفاهم نامه ای مقرر شد که بخش شرق کشور به خراسان شمالی واگذار شود که با دانش فنی،نهال گردوی پیوندی را به تولید انبوه برسانیم.

شاهین فر افزود:اجرای این طرح در استان راندمان تولید نهال گردو در برابر آسیب هایی همانند سرمازدگی را افزایش داده و این نهال ها توسط خود کشاورزان و تحت نظر جهاد کشاورزی به بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی اولین پژوهشگاه تکنولوژی های نوین در فرآوری محصولات کشاورزی و دامپروری در استان،گفت:با توجه به این که خراسان‌ شمالی قطب کشاورزی در کشور است اما متاسفانه در فرآیندهای بعدی همانند صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده با مشکلات فراوانی مواجه است.

شاهین فر عنوان کرد:با ایجاد اولین پژوهشگاه تکنولوژی‌های نوین در فرآوری محصولات کشاورزی و دامپروری در استان به تکنولوژی‌های برتر در امر صادرات دست می یابیم که تحقق این امر نیازمند مشارکت همگانی مسئولان به ویژه مدیران ارشد استان است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های تخصصی و فوق تخصصی در جهاد دانشگاهی استان،افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی در استان یک تحول اساسی است که امیدواریم طی سال های آینده این حرکت با شتاب بیشتری صورت گیرد.

شاهین فر یادآور شد:در حوزه آموزش های تخصصی و فوق تخصصی در استان خلاء هایی احساس می شد که تاکنون با برپایی دوره های دستیاری دندانپزشکی،داروخانه و نرم افزارهای تخصصی شهرسازی و کامپیوتر این مهم تاحدی جبران شده است.

وی افزود:در حال حاضر دوره آموزشی کمک بهیاری با مشارکت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم استان از سوی جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است که طی این دوره های یک ساله نیروی تخصصی تربیت و به شبکه علوم پزشکی معرفی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار