مدیر امور آب ساری و میاندورود گفت: در حال حاضر 150 میلیون مترمکعب آب پشت سد جمع شده که حدود 93 درصد حجم ذخیره سد است و طبق شواهد موجود ظرفیت سد تا 10 روز آینده تکمیل خواهد شد و آب سرریز می‌شود. سد شهید رجایی طی 10 روز آینده سرریز می‌شود
کد خبر: ۷۳۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 12 April 2019

مدیر امور آب ساری و میاندورود گفت: در حال حاضر 150 میلیون مترمکعب آب پشت سد جمع شده که حدود 93 درصد حجم ذخیره سد است و طبق شواهد موجود ظرفیت سد تا 10 روز آینده تکمیل خواهد شد و آب سرریز می‌شود.
 بلاغ، جواد طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: بارندگی اخیر باعث شد که ذخیره آب سد شهید رجایی افزایش چشمگیری داشته باشد و در حال حاضر 150 میلیون متر مکعب آب پشت سد جمع شده که حدود 93 درصد حجم ذخیره سد است.

وی بیان کرد: با افزایش حجم آب پشت سد دو واحد نیروگاهی با خروج آب 10 مترمکعب بر ثانیه وارد مدار شده است و این امر به دلیل کنترل سیلاب بوده است.

مدیر امور آب ساری و میاندورود درباره مقدار آب ورودی روزانه به سد شهید رجایی، خاطرنشان کرد: طبق شواهد موجود ظرفیت سد تا ده روز آینده تکمیل خواهد شد و آب سرریز می‌شود.

وی درباره رهاسازی آب برای کشاورزان، گفت: در حال لایروبی کانال‌ها هستیم و به محض اینکه اراضی کشاورزی توسط جهاد کشاورزی و مردم از گل و لای پاکسازی شود آمادگی رهاسازی آب را داریم.

طوسی تاکید کرد: آب رود تجن در حال حاضر به اندازه است که بتوان آن را وارد کانال‌های کشاورزی کرد اما باید کانال‌ها لایروبی شوند و همچنین تصمیم درباره رهاسازی دقیق آب را کارگروه کشاورزی و آب می‌گیرد.

برچسب ها: سد شهید رجایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار