کد خبر: ۷۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 04 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد رئیس بهزیستی شهرستان چرام درگفتگو با تسنیم با اشاره به خدمات بهزیستی چرام به دانش آموزان هدف، اظهار داشت: در این شهرستان 67دانش آموز معلول در همه مقاطع تحت پوشش خدمات بهزیستی است.

وی ابراز کرد: با تشکیل کانون‌های تابستانه افراد تحت پوشش در این کلاس‌ها ضمن سپری شدن اوقات فراغت آن‌ها آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

کشاورز عنوان کرد: در طرح غربالگری و تنبلی چشم دانش آموز تحت پوشش و بی بضاعت هزینه آنان را تقبل و رایگان است.

رئیس بهزیستی شهرستان چرام به دیگر خدمات این اداره به دانش آموزان معلول اشاره کرد و گفت: همچنین کمک‌های پزشکی، ویلچر، عصا و هزینه‌های آموزشی این دانش آموزان را تقبل و پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: 67 دانش آموز معلول در همه مقاطع تحصیلی وجود دارد و 222 نفر هم تحت پوشش در حوزه امور اجتماعی هستند.

محمد کشاورز با اشاره به خدمات بهزیستی در مهدها، افزود: در شهرستان چرام 6 مهد کودک در شهر چرام و 22 مهد روستا فعالیت می‌کنند که در روستا مهدها اغلب از یک وعده غذای گرم برخوردار هستند.

وی ابراز کرد: در مهد کودک شهری از 6 سال و در مهد کودک روستایی 6-5 سال از خدمات آموزشی، تربیتی در جهت رشد همه جانبه شناختی، اجتماعی، عاطفی و جسمی حرکتی برخوردار می‌شوند.

کشاورز بیان کرد: در پی سیاست‌های دولت برای ریشه کنی بیسوادی افراد بی سواد و والدین را از طریق مهدکودک و مهدهای روستا هنگام ثبت نام فرزندان خود شناسایی و به آموزش و پرورش چرام معرفی می‌کنیم.

رئیس بهزیستی شهرستان چرام با اشاره به فعالیت مراکز درمان اعتیاد، خاطرنشان کرد: مراکز درمان اعتیاد به دو صورت اقامتی و نیمه اقامتی خدمات می‌دهند،که در هفته مبارزه با مواد مخدر از طریق مراجع قضایی 15 نفر شناسایی و به کمپ راه نجات جهت ترک اعتیاد معرفی شدند.

کشاورز بیان کرد: در این شهرستان یک مرکز درمان اعتیاد تحت نظر بهزیستی است که جهت پیشگیری از بیماری‌ها وسایل مراقبتی بین آنها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چرام گفت: در شهر چرام 2 مرکز خدمات مشاوره‌ای غعالیت دارند که به صورت حضوری و غیر حضوری خدمات مشاوره‌ای از قبیل خانواده، تحصیلی و ازدواج ارائه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار