نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل 91 روستای شهرستان های غرب کرمانشاه که با مشکل کم آبی مواجه هستند بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 04 August 2015
فتح الله حسینی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی در دست اقدام در گیلانغرب افزود: خشکسالی امسال بخش هایی از شهرستانهای گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین را با کمبود آب آشامیدنی مواجه کرده است.
وی با اشاره به بحران کم آبی در کشور اظهار داشت: برای رفع مشکل کم آبی و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز در شهرهای غربی استان کرمانشاه جلسات و پیگیری های متعددی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: البته با توجه به شرایط موجود در بحث بحران منابع آبی در کشور از جمله استان کرمانشاه مردم نیز باید با رعایت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب به حل این مشکل کمک کنند.
وی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته مرحله نخست مجتمع آبرسانی دهستان چله در بخش مرکزی گیلانغرب حداکثر تا سه ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: مناطقی از دشت ذهاب و منطقه قلعه شاهین در سرپل ذهاب و تعدادی از روستاهای شهرستان قصرشیرین و 17 روستای شهرستان گیلانغرب با مشکل بی آبی مواجه هستند که در این راستا پیگیری هایی صورت گرفته که با توجه قول مساعد مسوولان تلاش می شود بخش اساسی این مشکلات در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و مشکلات موجود در گیلانغرب به ویژه در بخش گواور از توابع این شهرستان امسال پروژه های زیادی برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز در این منطقه در دست اقدام است.
ایرج شهبازی مهمترین طرح های آبرسانی در دست اقدام در گیلانغرب را شامل دو مجتمع آبرسانی مهر و کل کش بیان کرد و گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از 95 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و طبق برنامه زمانبندی در نظر است تا پایان امسال تمامی این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: با تکمیل طرح های عمرانی در دست اقدام بخش زیادی از مشکلات کمبود آب آشامیدنی در گیلانغرب رفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه گستردگی کار زیاد است اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته به 34 روستای دهستان چله از توابع گیلانغرب آبرسانی خواهد شد.
شهبازی گفت: بخش عظیمی از شبکه های آبرسانی داخلی روستاها به اتمام رسیده و تعداد دو ایستگاه پمپاژ نیز احداث شده و تا کمتر از سه ماه آینده سه روستای ابتدای خط از آب آشامیدنی بهره مند می شوند و بقیه روستاها نیز حداکثر تا دهه فجر امسال از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار