نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اول رییس جمهوری پس از پیگیری های مستمر در دستوری ویژه خواستار جبران خسارات سرمازدگی باغ های تویسرکان شد.
کد خبر: ۷۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 03 August 2015
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اول رییس جمهوری پس از پیگیری های مستمر در دستوری ویژه خواستار جبران خسارات سرمازدگی باغ های تویسرکان شد.

 به گزارش ایرنا؛ محمد مهدی مفتح افزود: بیش از 85 درصد از باغ های گردو و افزون بر 60 درصد از باغ های دیگر محصولات شهرستان تویسرکان در پی سرمازدگی شدید اوایل اردیبهشت ماه سال جاری دچار خسارت فراگیر شدند.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد و درآمدزایی مردم تویسرکان مبتنی بر باغداری و کشاورزی است، خسارت های وارده از ناحیه سرما زدگی موجب کاهش سطح رونق اقتصادی در این شهرستان شد.

مفتح با اشاره به پیگیری های مستمر برای جبران خسارات ناشی از سرما زدگی در همان ساعات پس از وقوع این حادثه اضافه کرد: فردای شبی که باغ های تویسرکان متحمل سرمازدگی گسترده شدند، از مجرای قانونی مجلس به وزیر کشور در زمینه جبران این خسارات تذکر داده شد.

وی ادامه داد: همچنین مدیر ستاد مدیریت بحران کشور به شهرستان تویسرکان دعوت و پس از بررسی های لازم مقرر شد تصمیم های اجرایی و موثر در این زمینه اتخاذ شود.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت افزود: پس از پیگیری و رایزنی های متعدد، مشکلات ناشی از سرمازدگی گسترده باغ های تویسرکان به طور رسمی برای معاون اول رییس جمهوری تبیین شد و وی در دستوری ویژه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع از سوی دکتر نوبخت معاون نظارت راهبردی دفتر رییس جمهوری شد.

وی بیان کرد: پس از طرح مساله سرمازدگی گسترده باغ های تویسرکان پرداخت خسارت به این شهرستان به میزان 500 میلیارد ریال در هیات وزیران تصویب شد در حالی که کل بودجه اختصاصی به این بخش در استان همدان یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

مفتح خواستار اجرای دقیق دستور معاون اول رییس جمهوری و معاون نظارت راهبردی دفتر رییس جمهوری در مورد پرداخت خسارت به باغداران تویسرکانی از سوی مسوولان مرتبط در کمترین زمان ممکن شد.

وی ابراز کرد: همچنین از مقام های مسوول در این زمینه تقاضا شد که کلیه وام های مربوط به کشاورزان تویسرکان در بخش کشاورزی و غیر کشاورزی امهال شوند تا توانایی پرداخت اقساط تسهیلات از سوی کشاورزان امکان پذیر شود.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از بیش از پنج هزار و 400 هکتار باغ های گردو برخوردار است.

در پی افت شدید دمای هوا در شب پنجم اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 85 درصد از باغ های گردو و 60 درصد از باغ های دیگر محصولات در این شهرستان دچار سرمازدگی و تحمیل خسارت بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریالی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار