رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت: 3 سارق اینترنتی در دام پلیس فتای ایلام افتاد.
کد خبر: ۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 03 August 2015

علی عباسی‌کسانی  از شناسایی و دستگیری سه سارق اینترنتی که اقدام به سرقت 5 میلیون ریالی از حساب بانکی یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

وی  گفت: به دنبال اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه طی چند مرحله از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز مبالغی برداشت شده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام ادامه داد: پس از اقدامات فنی و تخصصی و انجام تحقیقات گسترده رد پای عاملان این برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی در این پرونده باز شد.

کسانی تصریح کرد: متهمان که سه نفر بودند با همکاری و همدستی یکدیگر با سرقت کارت‌های بانکی و سوء استفاده از اعتماد دارندگان حساب‌های بانکی و با کسب اطلاعات بانکی آنها اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کردند.

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت: متهمان دستگیر شده در ابتدا موضوع را انکار کرده اما پس از مواجهه با مستندات محکم و غیرقابل انکار پلیس به جرم ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را نیاز مالی عنوان کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کلاهبرداران همیشه در کمین هستند یادآور شد: به منظور پیشگیری از چنین جرائمی مشترکان سیستم پیامکی کارت‌های بانکی خود را فعال کنند تا در کمترین زمان ممکن از گردش‌های مالی حساب خود خبر داشته تا به محض وقوع هرگونه برداشت مطلع شوند.

کسانی تصریح کرد: پلیس فتا آماده مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم تقاضا داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-084 تماس حاصل کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار