سید مهدی آخشیک با بیان اینکه ‏این کتابخانه با عرصه ۶۰۰ متر و اعیان ۸۰۰ ‏متر با نام "شهید آزموده" در شهر زنگنه به بهره برداری می‌رسد، اظهارکرد: این اقدام گامی موثر و ماندگار در راستای فرهنگ سازی مطالعه مفید و افزایش سطح آگاهی و دانش شهروندان است.
کد خبر: ۷۰۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 27 January 2019
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از افتتاح بیست و یکمین کتابخانه این شهرستان در ایام الله دهه فجر در شهر زنگنه به ‏عنوان " تنها شهر بدون کتابخانه" استان همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی آخشیک افزود: در ابتدای ‏انقلاب اسلامی شهرستان ملایر دارای یک ‏کتابخانه بود، اما در طی این چهل سال به طور ‏میانگین هر دو سال یک کتابخانه افتتاح شده ‏است و در ایام الله دهه فجر امسال شاهد افتتاح ‏‏بیست و یکمین کتابخانه شهرستان ملایر هستیم.

وی با بیان اینکه ‏این کتابخانه با عرصه ۶۰۰ متر و اعیان ۸۰۰ ‏متر با نام "شهید آزموده" در شهر زنگنه به بهره برداری می‌رسد، اظهارکرد: این اقدام گامی موثر و ماندگار در راستای فرهنگ سازی مطالعه مفید و افزایش سطح آگاهی و دانش شهروندان است.

آخشیک در ادامه یادآورشد: قبل از انقلاب تعداد نسخه‌های کتابخانه‌های ‏ملایر ۵ هزار نسخه بوده، اما درحال حاضر تعداد ‏نسخه کتاب‌های شهرستان بیش از ۲۱۳ هزار ‏نسخه است. 

وی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگی شهرستان برنامه‌های بلند مدت ‏داریم، اظهارکرد: درحال حاضر سرانه فضای کتابخانه ‏ای ۵ هزار مترمربع است و برنامه ریزی شده ‏این سرانه را در طی دو سه سال پیش رو به ‏بیش از ۱۱ هزار مترمربع ارتقا دهیم. 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر امسال بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه در کتابخانه‌های شهرستان ‏اجرا می‌شود، ادامه داد: نقد کتاب " گلستان یازدهم"، نوشته بهناز ‏ضرابی زاده، ‏ ‏‏۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۶ عصر در محل کتابخانه علامه امینی برگزار می‌شود.

وی به رونمایی از کتاب" ‏احتجاج‌های قرآنی پیامبر"، تالیف سید مصطفی ‏موسوی مولف ملایری با همکاری دانشگاه علوم ‏قرآنی در محل کتابخانه علامه مجلسی اشاره و خاطرنشان کرد: عصر شعر انقلاب جشن ‏انقلاب و مسابقه بزرگ کتابخوانی نیز در محل کتابخانه شهید بهشتی برگزار می‌شود. 

آخشیک از کلاژ کتاب در کتابخانه دانشجو خبر داد و گفت: به صدا در آمدن زنگ انقلاب و ‏دیدار با خانواده معظم شهدا در کتابخانه صاحب الزمان (عج) حسین آباد شاملو اجرا می‌شود، همچنین برگزاری مسابقه داستان نویسی ‏و مسابقه پیامکی در کتابخانه فاضلیان ازندریان، از دیگر برنامه‌های متنوع ما در طول دهه فجر است. 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر به برگزاری جشن شکوفه‌های ‏انقلاب و ساخت آدمک برای شرکت در ‏راهپیمایی ۲۲ بهمن در کتابخانه شهید مومنی طجر سامن، اشاره و عنوان کرد: جشن انقلاب با حضور دانش ‏آموزان در محل کتابخانه یادگار امام انوج برگزار و نمایشگاه کتاب در کتابخانه کهکدان برپا می‌شود. 

آخشیک با بیان اینکه مراسم جمع خوانی ‏کتاب در محل کتابخانه پروفسور راستان حسین آباد ناظم و ‏برپایی بیش از ۲۰ نمایشگاه تازه‌های کتاب در ‏کتابخانه‌های شهرستان ملایر از اهم برنامه‌های فرهنگی ما در طول ایام الله دهه مبارک فجر است، بر لزوم گرامیداشت این حماسه بزرگ سیاسی تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار