مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در منطقه پردیسان بیش از 140 هزار نفر زندگی می‌کنند، اما در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی در این منطقه به شدت کمبود داریم و باید به دنبال ایجاد این زیرساخت‌ها در منطقه پردیسان باشیم.
کد خبر: ۷۰۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 27 January 2019

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی شهر قم اظهار کرد: زیرساخت‌های این شهر استاندارد است، به نسبت جمعیتی که در قم داریم، در اکثر شاخص‌ها در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر دارای کمبود هستیم.

وی ادامه داد: در منطقه پردیسان بیش از 140 هزار نفر زندگی می‌کنند، اما در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی در این منطقه به شدت کمبود داریم و باید به دنبال ایجاد این زیرساخت‌ها در منطقه پردیسان باشیم، بی توجهی به این مساله مشکلاتی را در آینده به وجود می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یک سری زیرساخت‌های فرهنگی در شهر قم داریم که این زیرساخت‌ها در مراکز فرهنگی خاص متمرکز است و در اختیار عموم مردم نیست.

حسینی کاشانی کارکرد صنایع چاپ را تنها نشر کتاب ندانست و تصریح کرد: تنها 10 درصد کارکرد صنعت چاپ مربوط به نشر است و مابقی کارکرد این صنعت مربوط به بخش‌های دیگر است.

وی ادامه داد: مخالف واگذاری بخشی از زمین‌های شهرک چاپ و نشر به صنوف دیگر نیستیم، ولی نباید این واگذاری به گونه ای باشد که زمین‌های مرغوب شهرک به چاپخانه داران نرسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: صنعت چاپ و نشر و به صورت کلی بخش فرهنگ نیازمند حمایت دولت است، باید برای انتقال چاپخانه داران به شهرک چاپ و نشر مشوق‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود و بسته حمایتی برای صنعت چاپ و نشر در قم در نظر بگیریم.

حسینی کاشانی با اشاره به ویژگی‌های صنعت چاپ و نشر خاطرنشان کرد: این صنعت براساس قانون تاکنون زیرنظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی عمل می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار