کد خبر: ۷۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 02 August 2015

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارالبرز از رفع تصرف 15هکتار از اراضی این استان توسط اداره کل راه و شهر سازی در سالجاری خبرداد.
هیربد معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این اراضی در روستاهای محمود آباد، سیاهکلان، اتشگاه، چندار منطقه خوروین ساوجبلاغ، گلینک طالقان و حریم ازاد راه کرج – قزوین (لاین جنوبی) روبروی ترمینال شهید کلانتری تصرف شده بود.

وی ادامه داد: رفع تصرف در بستر رودخانه فشند به طول 3.5 کیلومتر توسط امورآب که با اجرای 18 قطعه 40 هزار مترمربع همراه بوده از دیگر اقدامات انجام گرفته دراین زمینه به شمار می رود .

معصومی اضافه کرد:در روستای عرب آباد خسروی این استان نیز 15 بنای غیرمجاز و 72 مورد دیوار کشی که منجر به آزاد سازی 200 هکتار از اراضی کشاورزی شده از دیگر فعالیتهای انجام شده در شهرستان ساوجبلاغ در زمینه مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز است .

وی خاطرنشان کرد: اگرچه با تخریب 12 بنای غیرمجاز و 21 دیوار کشی در روستای سعید آباد ساوجبلاغ 4هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد اما فعالیت دستگاههای اجرایی استان البرز در این محدوده باقی نماند و با تخریب 36 مورد دیوار کشی و شش بنا غیر مجاز، 30 هکتار از اراضی کشاورزی در روستای چندار کردان نیز آزاد شد .

وی افزود: براساس گزارش ها تخریب های صورت گرفته درسال گذشته دراستان البرز دو هزار و 175 مورد بوده که در نتیجه آن 325 هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان آزاد سازی شده است .

معصومی گفت: همچنین اداره کل منابع طبیعی استان البرز نیز سهم خود را با آزاد سازی 435هزار و448 مترمربع از اراضی ملی ایفا کرده است .

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارالبرز همچنین از تخریب 37 حلقه چاه غیرمجاز و انسداد 184 حلقه چاه دیگر درسال گذشته خبرداد.

وی با اشاره به وجود بیش از 12 هزارحلقه چاه غیرمجاز دراین استان افزود: تمهیدات جدی برای جلوگیری از هرگونه حفاری غیرمجاز و پلمپ چاههای غیرمجاز موجود درحال انجام است .

معصومی، تخریب یک هزار دیوار کشی و بنای غیرمجاز ، پر و مسلوب المنفعه کردن 150 چاه غیرمجاز ،جمع آوری 100 انشعاب آب غیرمجاز ،جمع آوری برق و گاز غیرمجاز در 500 واحدبدون پروانه،پلمپ 120 مورد ازاملاک و بلوک زنی های غیرمجاز را ازدیگر فعالیتهای انجام شده در راستای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز خواند .

معاون عمرانی استاندارالبرز با قدردانی ازهمکاری تمامی دستگاههای اجرایی گفت: تمامی تخریب ها با همکاری دستگاههای ذیربط عضو ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز فرمانداریی های تابعه صورت گرفته است .

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه حادثه سیل اخیر در روستای سیجان طرح های نظارتی بر روند ساخت و ساز در استان نوپای البرز به شدت پیگیری می شود.

معصومی اضافه کرد: کنترل روند اجرایی ساخت و ساز دراین استان از اهم فعالیت های معاونت عمرانی استانداری است و با هماهنگی مراجع قضایی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار