رئیس پلیس فتا البرز:
رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری زن جوانی که با ورود به اکانت کاربری یکی از همکلاسی‌هایش در مقطع کارشناسی ارشد با رصد اطلاعات وی اقدام به حذف انتخاب رشته وی می‌کرد خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 02 August 2015
یزدان نیکنام گفت: چندی پیش مرد جوانی با در دست داشتن شکوائیه‌ای از دادسرای ناحیه یک کرج به این پلیس مراجعه و مدعی هک اکانت کاربری انتخاب رشته خود شد.
نیکنام افزود: در بررسی‌های اولیه این پلیس مشخص شد که وی یکی از دانشجویان ممتاز ساکن کرج است که در زمان انتخاب واحد شخص دیگری با در دست داشتن اطلاعات فردی و اکانت وی وارد سایت شده و اقدام به حذف انتخاب رشته وی کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و اضطراب شاکی به جهت ناکامی تلاش‌های یکساله‌اش برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد تیمی از کارشناسان فنی این پلیس با بررسی‌های فنی و استفاده از جدیدترین راه‌های کشف نوین جرم رد زن جوانی را در یکی از مناطق غربی استان البرز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
رئیس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم ابتدا وی منکر هرگونه جرمی شد ولی پس از مقابله با شاکی لب به اعتراف گشوده و از یک سناریوی کینه‌جویانه پرده برداشت.
وی ادامه داد: متهم در اعترافاتش به پلیس گفت «در ترم آخر کارشناسی مشغول به تحصیل بودم که با شاکی آشنا شدم او یکی از دانشجویان برتر در رشته درسی خودش بود و من همواره به او حسادت می‌کردم تا اینکه وی در این مقطع رتبه آورده و به این مرحله راه یافت اما بنده موفقیتی در این زمینه کسب نکردم».
نیکنام افزود: ناکامی متهم در پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی ارشد باعث شد تا وی با طراحی نقشه‌ای شیطانی و دستیابی به کد رهگیری و اطلاعات کاربری همکلاسیش در زمان‌هایی که او به منظور انتخاب رشته وارد سایت می‌شد؛ از داخل منزل وارد اکانت وی شده و اقدام به حذف کامل انتخاب رشته شاکی کند.
وی در پایان از رایزنی‌های این پلیس در جهت به اثبات رساندن حقانیت شاکی با سازمان سنجش خبر داد و گفت: سازمان مربوطه اقدام به ثبت دوباره اطلاعات شاکی در سایت مورد نظر کرده و دانشجوی کارشناسی ارشد با رضایت خاطر در انتظار ورود به مقطع کارشناسی ارشد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار