در ششمين گام از جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی؛
کارگاه آموزش کارگردانی با حضور "حمید نعمت‌الله" از سینماگران سرشناس کشور در شمين قدم از هشت گام تا دهمين جشنواره ملي مستند و فيلم كوتاه رضوي در يزد برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد در اين كارگاه كه با حضور علاقه‌مندان به هنر كارگرداني برگزار شد و بسیار مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت، نعمت‌الله تجربیات شخصی خود در زمینه کارگردانی را در اختیار هنرجویان قرار دارد؛ تجربیاتی که به گواهی شرکت‌کنندگان مفید و کاربردی بود و در هیچ کتاب و کلاس درسی نمی‌توان آنها را یافت.

"مرتضی ایمانی راد" يكي از اين شركت‌كنندگان با تشکر از تمام عوامل برگزاری کارگاه‌ها، گفت: این کارگاه‌ها و برنامه‌های هشت قدم، نویدبخش یک جشنواره متفاوت و زیبا را می‌دهد.

وي افزود: نعمت‌الله با بیان ملزومات کارگردانی و ارائه تجربیات و دانش خود در اين كارگاه، هنرجویان و فیلم‌سازان را به خوبی راهنمایی کرد و امیدواريم که برنامه‌های اینچنینی و حمایت‌های دیگر در طول سال به روند فیلم‌سازی استان کمک کند.

"علیرضا عباسی" که خود استاد دانشگاه هست نيز به علت حضور حمید نعمت الله، برای شرکت در این کارگاه از شیراز به یزد آمده بود.

او حضور اساتید از جمله نعمت‌الله را مغتنم دانست و اظهار كرد: اشاره ایشان به تجربه‌های شخصی‌شان در کارگردانی و ذکر خاطراتشان برایم جالب بود.

به گفته وي، همچنین توجه به مواردی که در کلاس‌های آکادمیک و کتاب‌ها پیدا نمی‌شود، جذاب و آموزنده بود.

عباسي معتقد است كه جشنواره رضوی یزد با این که نسبتاً گمنام است، اما تاكنون مفید، منظم و پربار بوده است.

"ناهید جعفری" يكي ديگر از علاقمندان حاظر در اين كارگاه اظهار كرد: نعمت الله مطالب را از قبل آماده و برای ارائه در کلاس برنامه‌ریزی کرده بودند و این از محاسن کلاس بود.

وي با بيان اين كه شروع و پایان کلاس نیز دقیقاً به موقع و مناسب بود، از تمام کسانی که در برگزاری این برنامه شرکت داشتند، تشکر كرد.

"امیر جلالی" هم مفید‌ترین قسمت این کارگاه را زمانی می‌داند که حمید نعمت الله تجربیات شخصی و نحوه برخوردش در موقعیت‌های مختلف را بازگو کرده است.

وي استقبال از این کارگاه را بسیار خوب خواند و گفت: تقریباً همه در بحث‌ها شرکت می‌کردند و این نشان می‌دهد که همه با کلاس ارتباط برقرار کردند.

"محمدرضا رضایی" هم به ارائه تجربیات شخصی حمید نعمت الله اشاره و اظهار كرد: مدرس کارگاه اشاره کردند که دانش آموخته این رشته نیستند و تمام تجربیات شخصی خود را در کلاس ارائه کردند که در نوع خود جذاب بود.

وي افزود: اين فيلمساز كشورمان همچنین ما را با واژگانی آشنا کردند که به نظرم نکات کلیدی بود و خوشحالم که ایشان برای این کارگاه انتخاب شدند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار