كارگاه آموزشي تغيير رفتار در مصرف آب با حضور جمعيت زنان دوستدار بهار سبز و جمعي از نمايندگان ادارات در شركت آب و فاضلاب استان يزد برگزار شد .
کد خبر: ۷۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد، "علي اسلامي" مدير عامل آبفا در اين كارگاه كه با هدف استفاده از نظراتNGO ها براي پيشبرد راه هاي مديريت مصرف آب در بين شهروندان برگزار شد، گفت: در جهان پيشرفته اكثر مسائل اجتماعي را تشكل هاي مردم نهاد انجام مي‌دهند و به طور يقين كاري كه توسط مردم انجام شود با تلاش و ايمان بيشتر خواهد بود.

وي اظهار كرد: تا زماني كه افكار عمومي، كمبود آب را باور نكنند، هيچ كدام از راه‌هاي كنترل مصرف تاثير‌گذار نخواهد بود .

اسلامي ايجاد تشكل‌هاي مردم نهاد را يكي از راه‌هاي مؤثر در رشد جامعه  دانست و خاطرنشان كرد: مباحث و مشكلات جامعه بايد در اين گروه‌ها مطرح شود .

"سياوش پاكدل" مدير دفتر مديريت مصرف شركت آبفا نيز در اين كارگاه با ارائه مباحثي از جمله سطح خشكي‌ها و درياها در كره زمين، توزيع كلي آب در جهان، دلايل تبديل شدن موضوع آب به چالش عمده جهان در ساليان اخير و ميزان منابع آب تجديد شونده و روند كاهش آن در ايران، وضعيت فعلي كمبود آب در ايران به ويژه استان را تشريح كرد .

وي در ادامه مطالبي در خصوص اهميت مدیریت منابع آب، مدیریت استراتژیک مصرف و اهداف آن، عوامل موثر بر میزان مصرف آب، رویکرد اجتماعی فرهنگی مدیریت مصرف و رویکرد فنی مهندسی مدیریت مصرف ارائه داد .

پاكدل اصلاح تاسیسات و تجهیزات بهداشتی مصرف‌کننده آب و استفاده از لوازم كاهنده مصرف را در بحث مديريت مصرف بسيار  با اهميت برشمرد و افزود: صرفه‌جويي در مصرف آب،  هزينه، انرژي توليد، حفظ محيط زيست و كمك به رفع مشكل كم آبي از مزاياي استفاده از اين لوازم است .

 وي با ارائه پاورپينت حاضرين را با انواع وسايل كاهنده مصرف آب و  درصد صرفه‌جويي آنها در مصرف آب آشنا كرد .

"ابراهيم عليدوست" مدير دفتر كنترل كيفيت و بهداشت آب شركت آبفا نيز در ادامه مباحثي را در خصوص بهداشت آب مطرح كرد و گفت: آب جاري در شبكه‌ي شهر كاملاً سالم است و استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب در منازل  را در هيچ كدام از نقاط شهر توصيه نمي‌كنيم .

وي اظهار كرد: استفاده از اين دستگاه‌ها تمام ريز مغذي‌هاي مفید آب که برای بدن ارزش تغذیه‌ای دارند را حذف می‌کند و  pH آب را پايين می‌آورد.

عليدوست افزود: آب بسياري از قنوات موجود در استان از لحاظ كيفيت شيمي و فيزيك بسيار مطلوب هستند ولي ممكن است از لحاظ ميكروبي داراي آلودگي باشند كه تشخيص آن بدون انجام آزمايش امكان پذير نيست و به شهروندان توصیه می‌کنیم از آنها استفاده نکنند.

در پايان اين كارگاه برخي از چالش‌هاي مديريت مصرف از جمله چگونگي افزايش باور افكار عمومي در خصوص موضوع كمبود آب استان، انجام اقدامات موثر در زمان قطع آب انتقالي و غيره مطرح شد و گروه هدف راهكارهاي در اين خصوص ارائه كردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار