مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: چهار بحران اصلی استان البرز، زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هواست که نگاه ویژه مدیران شهری را می‌طلبد.
کد خبر: ۷۰۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 08 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مهدی مهرور در همایش تخصصی وضعیت ریسک و راهبردهای مدیریت بحران زلزله که  در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: این همایش تخصصی به همت و تلاش اداره کل مدیریت بحران استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج ، اداره آموزش شهرداری کرج و همکاری اداره راه و شهرسازی استان البرز با توجه به حساسیت امر زلزله در استان البرز تشکیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به پدیده مهاجرپذیری و زلزله خیز بودن کرج، افزود: مجموعه سه میلیونی استان البرز و کلانشهری مثل کرج با 10 منطقه شهرداری که هرکدام حال و هوا و سازه‌های مختلفی دارد نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی افزود: پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت‌های ما در اداره کل مدیریت بحران است و مهمترین اقدام که می‌تواند چراغ راه ما باشد و آینده‌ای برای ما ترسیم کند بحث آموزش است، چون همه کسانی که می‌توانند در هنگام بحران با تخصص، تجربه و علم خود وارد عمل شوند و آسیب‌ها و چالش‌ها را کاهش دهند قطعاً آموزش‌های لازم را دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: البرز دارای 355 روستا است که با اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه می‌توان از ظرفیت دهیاران آموزش دیده به عنوان یک امدادگر، یک کانون امداد و یک مرکز امداد روستایی استفاده نمود.

مهرور با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرداری‌های استان، افزود: البرز دارای 17 شهر است و یکی از اولین استان‌هایی است که ستاد بحران را در شهرداری‌ها و  در قالب چهار کارگروه تشکیل داد که یکی از مهمترین مباحث این کارگروه های تخصصی، زلزله می‌باشد.

وی افزود: چهار بحران اصلی استان البرز، زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هواست که نگاه ویژه مدیران شهری را می‌طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بحث مانور زلزله مورد تاکید ماست که بالا رفتن آمادگی برای مقابله با بحران و کاهش آسیب‌ها را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار