تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلوگیری از هر بزهکاری نیازمند برنامه‌ریزی‌های اولیه شامل اطلاع رسانی، آگاهی دهی توسط اولیاء و مديران آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی و اعتقادی است.
کد خبر: ۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ 01 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نورالله صلواتی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه با افزایش هر روزه و انبوه زندانیان مواجه هستیم، اظهار کرد: بايد عوامل افزایش زندانیان بررسی کارشناسی شود.

وی با بيان اينكه مي‌توان مجازات‌هاي ديگري به غير از مجازات حبس براي زندانيان در نظر گرفت، اضافه کرد: انجام خدمات عام‌المنفعه براي شهر يا ارگان‌هايي مانند بهزيستي مي‌تواند در كاهش آمار زندانيان موثر باشد و علاوه بر اين مي‌توان نهادهاي آموزشي نيز بايد با آموزش مهارت‌هاي اجتماعي براي كاهش آمار جرائم گام بردارند.

صلواتی با اشاره به اینکه مراکز مذهبی، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، ارشاد و ساير رسانه می‌توانند نقش اثربخش و آگاهی دهنده‌اي به نسل جوان داشته باشند، گفت: شایسته شهر و کشورمان نیست که این میزان آمار ورودی زندان داشته باشیم.

وی با اشاره به استفاده از تجربه کشورهای موفق و اصلاح قوانین تصریح کرد: منظور از اصلاح قوانین، قوانین مربوط به بدهی، مهریه و دیه است که خوشبختانه طبق دستورات مقام معظم رهبری قرار است اصلاح شود. هم‌چنين بيش از 40 نهاد فرهنگي كشور بايد با هم مرتبط شوند و براي خشکاندن ریشه بزهکاری برنامه‌ریزی كنند.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه جلوگیری از هر بزهکاری نیازمند برنامه‌ریزی‌های اولیه شامل اطلاع رسانی، آگاهی دهی توسط اولیاء و متصدیان آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی و اعتقادی است، خاطر نشان کرد: سطح جرائم به زیر سن 30 سال رسیده است و در همین راستا برنامه‌ریزی در جهت آموزش و اشتغال زندانیان و رسیدگی به وضعیت خانواده آن‌ها در زمان سپری کردن دوران محکومیت لازم است.

صلواتی با بیان اینکه باید سعی کرد از زنداني کردن افراد جلوگیری کرد و جایگزین‌های بهتری برای آن‌ها در نظر گرفت، تصریح کرد: امید می‌رود در حکومت اسلامی دیگر شاهد هیچ زندان و زندانی نباشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار