مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از اهتمام جدی این اداره کل برای ساخت سینما در مرکز این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 01 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،علی محمد نیاکان گفت: از اواخر پارسال اقدام های زیادی برای ساخت سینما در شهر ایلام انجام گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد ساخت این مرکز فرهنگی باشیم.

وی اظهار کرد: تنها سینمای شهر ایلام دو سال پیش توسط مالک تخریب شد و اکنون بعنوان پارکینگ وسایل نقلیه در محله سعدی این شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

نیاکان با ابراز تاسف از تغییر کاربری سینما قدس ایلام افزود: برای ساخت دوباره سینما در شهر ایلام مکاتباتی با شهرداری و استانداری ایلام انجام گرفته و در نهایت هفته آینده در آخرین گام با صاحب این ملک که یکی از افراد خیر استان است برای ساخت سینما در محل قبلی مذاکره نهایی انجام و نتیجه مشخص خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: این اداره کل بدنبال مطالبات فضای فرهنگی بوده تا سینما قدس سابق ایلام دوباره با طرح و شیوه ای جدید برای استفاده همشهریان احداث شود.

سینما قدس ایلام با 470 صندلی با قدمت بالای 40 سال اواخر سال 92 تخریب و قرار بود به یک مجتمع 11 طبقه تجاری، فرهنگی و خدماتی تبدیل شود ولی مالک آن را به پارکینگ خودرو تبدیل کرد.

ساختمان این مکان به علت پیشینه زیاد و فرسودگی، بیش از یک دهه با بی رونقی و استقبال سرد شهروندان ایلامی برای دیدن فیلم مواجه شده بود و در نتیجه تخریب شد.

در استان ایلام با 585 هزار نفر جمعیت سالن سینما وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار