استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز (شنبه) با حضور در مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان ماده 16 تبریز، ضمن شرکت در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.
کد خبر: ۶۹۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 29 December 2018

به گزارش تابناک تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی به همراه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، از بخش‌های مختلف مرکز ماده 16 ازجمله کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی بازدید و نحوه فعالیت این مرکز را از نزدیک ارزیابی کرد.

وی همچنین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در این مرکز تشکیل شد، ضمن قدردانی از زحمات کلیه دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، بر ریشه‌یابی معضل اعتیاد تأکید کرد و گفت: اگر ریشه‌های اعتیاد را پیدا نکنیم همواره در موضع انفعال خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری است و جمعیت جوان ما در معرض این بیماری هستند، افزود: متأسفانه جامعه ما در برخی از شاخص‌های فرهنگی پس‌روی داشته است که این نشان می‌دهد ما به ریشه معضلات فرهنگی توجه نکرده‌ایم.

پورمحمدی با بیان اینکه آموزش و قانون دو رکن اصلی جوامع پیشرفته است، گفت: نباید تصور کنیم که بیان خطرات و آسیب‌های اعتیاد به نسل جوان و نوجوان، بدآموزی دارد، این مسائل باید به صورت شفاف برای خانواده‌ها و جوانان گفته شود و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ البته در حوزه مقابله و مبارزه فیزیکی نیز اقدامات قانونی باید انجام شود.

وی بر توسعه مشارکت‌های مردمی و جذب کمک‌های خیرین در حوزه مبارزه با اعتیاد نیز تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم گروه سنی جوان و نوجوان را از این برهه خاص که درگیر مشکلات اقتصادی و بیکاری برای جوانان هستیم به سلامت عبور دهیم نسل آینده نسلی سالم و بانشاط خواهد بود؛ بنابراین امروز مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

پورمحمدی همچنین به اقدامات ارزشمندی که در استان و شهر تبریز در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، اشاره کرد و گفت: پاکسازی تبریز از وجود معتادان متجاهر نشان‌دهنده یک سازمان اجتماعی تمرین‌شده است که باید به سایر شهرها گسترش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار