کد خبر: ۶۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 01 August 2015
خبرگزاری تسنیم: مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران تاُمین اجتماعی یا وراث آنها در گیلان پرداخت می‌شود.

امیر رضا زندی فر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم دررشت اظهار داشت: در استان گیلان بیش از 370 هزار بیمه شده اصلی و 98 هزار مستمری بگیر داریم که ماهیانه بیش از100 میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود در حالی‌که وصولی‌های ما شاید به 70 میلیارد تومان هم نرسد و در این راستا در سال گذشته جمعا 1187 میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت کردیم.

وی گفت: سازمان تاُمین اجتماعی بزرگ‌ترین و گسترده ترین سازمان بیمه ای کشور است که بر خلاف بیمه های تجاری و خصوصی، رویکرد بیمه های اجتماعی دارد و مستقیما با افراد و معیشت آن‌ها و امنیت روانی آن‌ها برای آینده سر و کار دارد.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تاُمین اجتماعی گیلان بیان کرد: بر اساس ماده 29 قانون اساسی که گفته بیمه یک حق همگانی است، سازمان تاُمین اجتماعی برای ایام بیماری، سالمندی و غیره، پوشش‌های مختلفی را در دو قالب تعهدات کوتاه مدت که شامل انواع کمک هزینه ها و غرامت ها و تعهدات بلند مدت که شامل انواع مستمری‌ها می‌باشد را به بیمه شدگان تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.

زندی فر با اشاره به این که هرکدام از بخش‌هایی که اعلام شد به تنهایی زیر شاخه های زیادی را دارا می‌باشند تصریح کرد: یکی از نکات مهم در مورد سازمان تاُمین اجتماعی این‌است که ما یک مجموعه عمومی غیر دولتی هستیم که هیچ‌گونه بودجه عمومی نداریم و از محل حق بیمه های دریافتی سازمان، تعهدات خود را اجرایی می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که اداره کل تاُمین اجتماعی گیلان از نظر ضریب وابستگی رتبه آخر را در جمع 33 اداره کل سراسر کشور دارد اظهار کرد: نسبت بیمه شده به مستمری بگیران در کشور 6 به 1 است در حالی‌که این نسبت در استان گیلان 4 به 1 می‌باشد، همچنین این ضریب در دنیا حتی تا 15 نفر هم پیش بینی می‌شود تا بیمه، ذخیره برای خود داشته باشد.

وی با اشاره به این که گیلان سالمندترین استان کشور معرفی شده است بیان کرد: حق بیمه پرداختی تاُمین اجتماعی هزینه نیست، یک سرمایه‌گذاری برای آینده است و اعتقاد ما بر این‌است که این پول حق الناس است.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تاُمین اجتماعی گیلان با اعلام این‌که حدود 5 میلیارد تومان برای بیمه بیکاری در ماه پرداخت می‌شود گفت: تاُمین اجتماعی سهم افرادی است که در آن پول می‌گذارند و به این طریق برای آینده خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار