رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: تاخیر در پرداخت کارانه ها که در این بیمارستان نیز رخ داده در نهایت باعث نارضایتی اعضای هیات علمی و استادان و تصمیم آنها مبنی بر خروج از بخش دولتی و دانشگاهی می شود.
کد خبر: ۶۹۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر سید امیررضا مصباحی با بیان اینکه پرداخت کارانه استادان علوم پزشکی در این بیمارستان بطور متوسط حدود 13 ماه تاخیر دارد گفت:جدا شدن پزشکان متخصص و استادان فوق تخصص از بخش دولتی و دانشگاهی بهداشت و درمان قابل انکار نیست و نمی توان آن را کتمان کرد و در ماه های اخیر در شمار قابل توجهی از بیمارستان های دولتی رخ داده است.
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز رسیدگی به موضوع اقتصاد سلامت را در حفظ نیروهای تاثیر گذار متخصص بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بیمارستان شهید رجایی شیراز به رغم آنکه به طور متوسط 13 ماه تاخیر در پرداخت کارانه دارد اما خروجی و انفکاک چندانی از استادان نداشته است اما می طلبد که مسئولان سازمان های بیمه گر تلاش بیشتری برای به روز رسانی پرداخت کارانه ها داشته باشند.
مصباحی گفت: کارانه سهمی است که بر اساس قانون در مقابل کار بیشتر ، کار در مناطق محروم ، کار در ساعت های غیر اداری و شب کاری و بهره گیری از تخصص پزشکان به آنها پرداخت می شود.
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز حجم مطالبات استادان این بیمارستان از سازمان های بیمه گر را حدود 140 میلیارد ریال برآورد و اضافه کرد: مطالبات شش ماه دوم سال 96 مربوط به بیمه سلامت هنوز وصول نشده است، بیمه سلامت 60 درصد از مطالبات ماه های قبل را پرداخت می کند، بیمه تامین اجتماعی نیز از آذر ماه سال گذشته تاکنون پرداخت مطالبات را به تعویق انداخته است.
مصباحی افزود: هم اکنون 10 نفر از متخصصان ارتوپدی ، 6 نفر از متخصصان جراحی ستون فقرات ، 4 نفر از متخصصان جراحی داخلی ، 2 نفر از متخصصان جراحی مغز در بیمارستان شهید رجایی اشتغال دارند و برای جذب سایر متخصصان نیز تلاش شده و از بهمن این کار آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار