در همایش نقش خانواده در کاهش آسیب‌های ناشی از شب‌کاری مطرح شد
در همایش نقش خانواده در کاهش آسیب های ناشی از پاکبانی بر نقش پاکبانان در تحقق پاکیزگی و نظافت شهر و همچنین برقراری ارتباط مستمر با خانواده پاکبانان جهت ارائه مشاوره های لازم تاکید شد.
کد خبر: ۶۹۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸ 20 December 2018

به گزارش تابناک قم، نخستین همایش نقش خانواده در کاهش آسیب‌های ناشی از شب‌کاری در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم در ابتدای این جلسه اظهار کرد: در قرآن ایمان و عمل صالح به عنوان راه ورود به بهشت و سعادتمندی معرفی شده است که یکی از مصادیق عمل صالح تلاش مفید است.

وی ادامه داد: تلاش مفید بعضی اوقات متوجه زندگی فردی شخص می‌شود ولی گاهی فردی توفیق می‌یابد که برای سود رسانی به جمعی از مردم تلاش کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم حاصل تلاش پاکبانان را منفعتی قابل توجه برای جمعیت یک شهر دانست و گفت: خدمت به شهر و همشهریان افتخار است و خدمت در شهری که به نام کریمه‌ اهل‌بیت(س) است سرآمد افتخارات است.

ضرورت راه‌اندازی سامانه مشاوره‌ای برای خانواده پاکبانان

سامع افزود: از مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم درخواست می‌شود سامانه‌ای را به منظور پاسخگویی به سؤوالات خانواده‌های پاکبانان محترم و ارائه مشاوره به آنان اختصاص دهند تا ارتباط با خانواده این قشر همواره تداوم یابد.

سامع بیان کرد: کاری که پاکبانان انجام می‌دهند شاید در ظاهر در نگاه دیگران راحت باشد ولی سختی کار را از آنجایی می‌توان شناخت که نیاز به شب‌کاری‌های مداوم است و زمانی که خانواده می‌خواهد به سکون و آرامش وصل شود تازه مرد خانواده قصد خروج از منزل و عزیمت به سوی کار می‌کند.

مهندس کهنسال دبیر همایش نقش خانواده در کاهش آسیب‌های ناشی از شب‌کاری در ادامه این برنامه اذعان کرد: شروع تحقیقات زمینه‌ای در راستای برگزاری این همایش از بهمن سال 1396 آغاز شد و تا آبان سال جاری به طول انجامید.

وی افزود: راهکارهایی که در این جلسه ارائه می‌شود حول سه محور است؛ راهکارهای خانوادگی و اجتماعی، راهکارهای روانشناختی و راهکارهای فیزیولوژیکی.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه این همایش اظهار کرد: پاکبانان نباید ارزش کار خود را پایین بدانند، ارزش بالای کار پاکبانان چنان است که بدون فعالیت آنان نمی‌توان به زندگی سالم و مطبوع در محیط ادامه داد.

اداره مجموعه شهری بدون فعالیت پاکبانان ممکن نیست

وی افزود: اگر ما روحانیون از اسلام و از احادیث پاکی و نظافت سخن می‌گوییم، زحمت اصلی این مسئله بر دوش پاکبانان است که پاکی محیط را تحقق می‌بخشند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: کار کردن عار نیست، سخنان ناصحیح درباره مشاغل پرزحمتی چون پاکبانی تنها در ایران است که شنیده می‌شود در حالی که در کشورهای دیگر از حرف‌هایی که کوچک کننده شأن صاحب کار است سخنی به میان نمی‌آید.

نواب اضافه کرد: بسیاری از مقامات بالا در کشورهای دیگر مانند وزیر، پزشک و.... در دوران دانشجویی خود بری تهیه مخارج تحصیل و زندگی به مشاغلی چون پاکبانی، گارسون رستوران، نظافتچی هتل و نگهبانی ساختمان و دانشگاه اشتغال داشته‌اند.

وی بیان کرد: خدمت کردن به جامعه در قالب یک شغل با دیگر شغل‌ها تفاوتی ندارد، این مسئله در ایران هنوز درست جا نیفتاده است و نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کوچک شمردن شغل شریفی چون پاکبانی را ناشی از تنگ‎نظری و کوچک‌بودن بودن نگاه دانست و گفت: تمام مشاغل شهری برای اداره مجموعه شهری ضروری است. همانند ماشین که برای حرکت کردن به تمام قطعات خود احتیاج دارد اداره مجموعه شهری نیز بدون فعالیت پاکبانان ممکن نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار