معاون برنامه ریزی استاندار همدان ایجاد شهرک صنفی در همدان را مطلوب دانست و عنوان کرد: با راه اندازی این شهرک، واحد های صنفی خشکبار از شهر خارج می شود.
کد خبر: ۶۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 31 July 2015

معاون برنامه ریزی استاندار همدان ایجاد شهرک صنفی در همدان را مطلوب دانست و عنوان کرد: با راه اندازی این شهرک، واحد های صنفی خشکبار از شهر خارج می شود.

به گزارش مهر، خسرو سامری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه در گذشته جلسه ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها برگزار می شد، اظهار داشت: امسال اختیارات به مجموعه داخل استان تفویض شده و می توانیم با توجه به اختیارات تصمیمات را به سرعت انجام دهیم.

وی با بیان اینکه براساس ماده ۱۳۸ قانون اساسی این اختیار به اعضای کارگروه داده شده و تصمیمات ستاد تسهیل به منزله تصمیماتی از دولت است، عنوان کرد: در جلسات گذشته مشکلات ۲۵ طرح حل شد.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با اشاره به مشکل مالیاتی شرکت آبگین صنعت و بیان اینکه این شرکت اعلام می کند هر چه خریداری کرده اطلاع داده و اگر اتفاقی افتاده قانونی بوده و ارزش افزوده نیز پرداخت کرده است، بیان کرد: شرکت آبگین صنعت یک بار ارزش افزوده کالاها را پرداخت کرده اما براساس گفته امورمالیاتی استان همدان این اتفاق رخ نداده است.

سامری با بیان اینکه این مسئله تا زمانی که استعلام نشده نباید در کمیسیون تجدید نظر طرح و بررسی شود، ادامه داد: شرکت آبگین صنعت تا نیمه مردادماه مراتب اعتراض خود را برای رسیدگی در تجدیدنظر طرح کند و شماره حساب هایی که مبالغ را واریز کرده بررسی شود.

وی همچنین درخصوص مشکلات مالیاتی طرح خط تولید سیمان نیز بیان کرد: مانده بدهی شرکت اعلام و بدهی تقسیط و با این کار شرکت از ردیف معوقات بانکی خارج می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان در ادامه ایجاد شهرک صنفی را بسیار خوب دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح واحد های صنفی خشکبار از شهر همدان خارج می شود.

خسرو سامری با بیان اینکه ایجاد شهرک صنفی اشتغال جدید به همراه دارد، عنوان کرد: این شهرک صنفی در ورودی همدان فضایی مناسب برای خرید ایجاد می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه در راستای اصل ۱۳۸ قانون اساسی در گذشته ستاد تسهیل تشکل و در دولت جدید مسکوت ماند، اظهار داشت: پیگیری های وزیر موجب برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شد.

حمید رضا متین با بیان اینکه تاکنون در راستای رفع موانع تولید استان چهار جلسه اصلی و شش جلسه هم اندیشی بین افراد کارشناس برگزار شده است، بیان کرد: جلسه امروز دومین جلسه برای بررسی شش طرح دارای مشکل برای تعیین تکلیف نهایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه شرکت آبگین صنعت هیچگاه مشکلی برای صنعت نداشته و حتی مشکل گشا بوده است، ادامه داد: این شرکت خرید هایی انجام و ارزش افزوده آن را پرداخت کرده و در پایان هر سه ماه گزارش آن را به امور مالیاتی ارائه داده اما بعد از سه سال امور مالیاتی عنوان می کند باید ۱۸۰ میلیون تومان ارزش افزوده پرداخت کنید که پرداخت این مبلغ در توان شرکت نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه شرکت باختر خطوط تولید سیمان انجام می داد، عنوان کرد: خط تولید این شرکت در شهرک صنعتی ویان شروع به تولید کرد اما به بن بست خورد و با بانک سپه و ملت تسویه و بانک صنعت و معدن را تعیین تکلیف کرد اما مراحل اجرای کار برای بانک صادرات باقی ماند.

حمیدرضا متین با بیان اینکه این شرکت اکنون در حال تولید خطوط بسته بندی ملات خشک و اندازه واحد بسیار بزرگ است، عنوان کرد: مسئله بانک صادرات این شرکت نیز باید حل شود.

وی در ادامه خواستار راه اندازی شعبه بانک صادرات در بازار خودرو همدان شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار