یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: با توجه به شرایط پیش‌آمده و افزایش 70 تا 80 درصدی قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به نظر می‌رسد که قیمت مسکن برای سال 98 گران نخواهد شد.
کد خبر: ۶۹۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 18 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ وضعیت مسکن در بلاتکلیفی‌ به سر می‌برد. افزایش قیمت مسکن در سال جاری شوک عجیبی به بازار القا کرد. برخی از فعالان می‌گویند در شرایط فعلی معامله‌ای در بازار مسکن انجام نمی‌شود، یعنی مردم تا ثبات شرایط نه ملکی را می‌فروشند و نه قصد دارند که به سراغ سرمایه‌گذاری در این حوزه بروند.

در همین رابطه یک کارشناس بازار مسکن درباره این پرسش که قیمت مسکن در سال ۹۸ چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه به تاریخچه صنعت ساخت‌وساز بعد از انقلاب نگاهی بیاندازیم، شاهد خواهیم بود که قیمت مسکن در یک دوره چهار ساله با رکود مواجه می‌شود و در دوره کوتاهی قیمت‌ها روند فزونی به خود می‌گیرند، بعد از این دوره قیمت‌ها در مقطع زمانی کوتاه تثبیت می‌شود.

عطا آیت‌الهی در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده و افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی نرخ مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به نظر می‌رسد که قیمت مسکن برای سال ۹۸ گران نخواهد شد. در حقیقت قیمت مسکن برای سال آینده روند تثبیت‌شده‌ای را طی خواهد کرد.

او افزود: در حال حاضر مسکن در شرایط رکودی به سر می‌برد. در بازار فعلی نه خریداری وجود دارد و نه فروشنده‌ای. شرایط پیش‌آمده فاصله قیمت‌ها را به‌شدت افزایش داده و تا زمانی که مردم بخواهند با شرایط فعلی تطبیق پیدا کنند، زمان‌بر خواهد بود.

آیت‌الهی تصریح کرد: باید شرایط اقتصادی کشور را در نظر گرفت. اکنون معاملات در بازار مسکن رونق ندارد و به نظر می‌رسد که بازار مسکن در سال ۹۸ به آرامش دست یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار