رئیس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که 70 درصد آلودگی هوای این کلانشهر مربوط به تردد خودروها است.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 17 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ عباس زارع در سومین همایش حمل و نقل شهری که در باشگاه فرهنگی،ورزشی شهرداری کرج برگزار شد، اظهارداشت: حمل و نقل و ترافیک شهری حوزه مهمی است که چالش های متعددی برای جامعه امروز شهرنشین به همراه دارد.
وی ادامه داد:یکی از اولویت هایی که باید به آن اهمیت داد و برای آن سرمایه گذاری در بخش های سخت افزای و نرم افزاری کرد ،چالش هدر دادن منابع انرژی است.
زارع گفت: چالش دیگر حوزه حمل و نقل عدم ساماندهی بخش آلودگی هوا و محیط زیست است که می بایست با سرمایه گذاری در این بخش و بهبود مدیریت بتوان این مشکل جدی که با سلامت جامعه ارتباط نزدیک دارد را کاهش داد.
رئیس شورای شهر کرج اتلاف وقت شهروندان در ترافیک را از دیگر مشکلات مرتبط با حمل و نقل شهری دانست و بیان داشت: ترافیک و حجم بالای خودرو ها سبب می شود تا ساعت ها زیادی از وقت مردم تلف شود.
وی با اشاره به اینکه می بایست، دولت، مدیریت شهری و سایر ارگان های ذیربط توجه ویژه به رفع مشکلات ترافیک داشته باشند، اظهارداشت: ما نیازمند دانش نوآوری و بهبود در صنعت خودرو هستیم.
زارع گفت: شورای شهر کرج هم توجه ویژه ای به این بخش دارد و اعتباراتی برای این بخش اختصاص داده است.
وی ادامه داد:هرچند میزان رشد مطلوب نبوده و راهی که طی شده اشتباه بوده اما در شورای پنجم به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: در حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی مشکل زیادی داریم و این نشان دهنده آن است که در حد کمترین ها برای شهروندان امکانات و زیرساخت های ترافیکی را تامین نکرده ایم.
این مسئول شهری بیان داشت:خرید اتوبوس در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و به زودی تعداد قابل توجهی اتوبوس نو خریداری و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کرج خواهد شد.
زارع با اشاره به مشکلات در بخش تاکسیرانی کرج، گفت: تجمع تاکسی های خطی در خیابان های چالوس و میدان دانشگاه حصارک مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.
وی اظهارداشت: این نوع نظام مدیریت حاکم بر حمل و نقل عمومی به جا و شایسه کرج نیست وی می بایست در حوزه تاکسی و تاکسیرانی به شغل و شغل آفرینی نگاه کنیم تا اینکه به عبورو مرور مردم نگاه کنیم. 
این مسئول گفت:امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم ناوگان ریلی داشته باشیم و با مشارکت شهروندان در این صنعت شاهد روند روبه رشد و بهبود حمل و نقل عمومی باشیم.
کلانشهر کرج نیز مانند سایر کلانشهرها با مشکلات آلودگی هوا و ترافیک شهری مواجه است که راه اندازی قطار شهری می تواند مشکلات ترافیکی کرج را کاهش دهد.

برچسب ها: حمل و نقل ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار