رئیس اتحادیه قنادان و خشکبار البرز گفت: گرانی خشکبار و کاهش خرید مردم سبب شده فروش مغازه‌داران به صفر نزدیک شود، در این وضعیت برخی تعطیلی واحد صنفی را به برقراری آن ترجیح می‌دهند چون با این وضعیت نه تنها سودی ندارند بلکه باید ضرر و زیان نیز بدهند.
کد خبر: ۶۹۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 17 December 2018

سید رضا امامی میبدی در خصوص علت گرانی انواع خشکبار با توجه به نزدیکی شب یلدا گفت: سرمازدگی که در بهار امسال اتفاق افتاد به علاوه نرخ بالای ارز همگی باعث افزایش قیمت خشکبار شده است و این مسئله کاهش ۸۰ درصدی خرید نسبت به سال‌ گذشته را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی قیمت پسته درجه یک که سال گذشته ۶۵ هزار تومان بود به 120 تا 150 هزار تومان رسیده است.

امامی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو فندق درجه یک ۱۴۵ تا ۱۹۰ هزار تومان است و قیمت بادام درختی هم به۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه خشکبار و قنادان تصریح کرد: با این شرایط بیشتر خریدها مربوط به افرادیست که برای نوعروسان خشکبار می‌خرند و به اصطلاح چلگی می‌برند، و به جز این مورد معمولاً خرید دیگری انجام نمی‌شود.

وی در ادامه از تعطیلی برخی از واحدهای فروش خشکبار خبر داد و گفت: گرانی خشکبار  و کاهش خرید مردم سبب شده فروش مغازه‌داران به صفر نزدیک شود، در این وضعیت برخی تعطیلی واحد صنفی را به برقراری آن ترجیح می‌دهند چون با این وضعیت نه تنها سودی ندارند بلکه باید ضرر و زیان نیز بدهند.

امامی از فروش خشکبار به دلار توسط کشاورزان خبر داد و اظهار کرد: تاجرهایی از تمامی کشورها برای خرید خشکبار به ایران می آیند و خشکبار را از کشاورزان به دلار می‌خرند، این معامله برای کشاورزان کاملاً سود مند است. 

برچسب ها: خشکبار ، واحد صنفی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
زمان قدیم آجیل نبود شب یلدا مگه نبود ! به نظر من این رسانه ملی هم زیاده در قدیم تلویزیون و رادیو نبود مگه شب یلدا نبود ! اخ دوست دارم برگردیم غار زندگی کنیم ! بریم چنگل شکار کنیم و شب یلدا جشن بگیریم ! فقط کشورهای دیگر جهان نامرد هستند ! چرا اونها پیشرفت می کنند ! بی ادب ها اااااا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار