کد خبر: ۶۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 30 July 2015
مدیر حوزه هنری استان البرز از ارسال حدود 200 اثر هنری به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، عبدالحمید قره‌داغی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری با رویکرد معرفی و تقدیر از برترین آثار تولیدی هنرمندان سراسر کشور مهر سال جاری در اصفهان برگزار می شود، بیان داشت: در این جشنواره هنرمندان البرزی حضوری پررنگ دارند.

وی اظهار داشت: چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری فرصت بسیار مناسب و مغتنمی است تا هنرمندان و واحدهای سخت کوش حوزه هنری آثار خود را به عرصه بررسی و نمایش و نقد کشانده و از فرصت شکوفا شدن آن نیز بهره ببرند.

قره‌داغی در خصوص برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره ملی در قالب‌های مختلف هنری همچون ادبیات، فرهنگ و مطالعات پایداری، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی برگزار و برترین آثار هنری هنرمندان سراسر کشور مورد ارزیابی کارشناسان و فرهیختگان امر قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری استان البرز همچنین به حضور پررنگ و موثر حوزه هنری البرز در این جشنواره اشاره و ادامه داد: هنرمندان البرزی و واحدهای هنری حوزه هنری البرز نیز با توجه به موقعیت ممتاز این جشنواره در سطح کشور و امکان هم‌افزایی با هنرمندان و جریانات متنوع هنری کشور با ارسال قریب به 200 اثر در قالب‌های متنوع هنری به دبیرخانه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری سهم ویژه‌ای در این جشنواره ملی را به خویش اختصاص داده است.

قره‌داغی همچنین از کیفیت بالای آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره از مهم‌ترین رویدادهای هنری کشور و فرصت مناسب تبادل آخرین آراء و اندیشه‌های متعالی هنری است که با توجه به حساسیت آن بهترین آثار در قالب‌های مختلفی همچون عکس و پوستر، کتاب و نشریه، دانش‌نامه، آلبوم موسیقی و سایر محصولات فرهنگی از سوی حوزه هنری البرز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با تشریح برخی از ویژگی‌های آثار ارسالی افزود: در بخش‌های مختلف جشنواره شاهد ارسال آثار خوب و غنی از سوی حوزه هنری البرز هستیم که مثلاً در بخش آفرینش‌های ادبی مجموعه‌های مختلف داستانی و دفاتر شعر حوزه هنری البرز که در سال گذشته با استقبال بالای ادب دوستان در کشور همراه بود.

قره‌داغی از جمله این آثار را مجموعه زندگینامه داستانی سرداران شهید استان البرز،در بخش هنرهای نمایشی با تولیدات ویژه نمایشی همچون تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای که عناوین مختلفی در جشنواره‌های کشوری را از آن خویش کرد، در بخش موسیقی با تقدیم چهار آلبوم زیبای موسیقیایی و البته شنیدنی برشمرد.

وی ادامه داد: در بخش هنرهای تصویری با ارسال چندین اثر از مجموعه فیلم‌های مستند، کوتاه و بلند تولید شده در حوزه هنری استان البرز و در بخش هنرهای تجسمی با ارسال قریب به 150 اثر در قالب‌های متنوعی چون عکس و پوستر، اثر حجم، نقاشی خط و خوشنویسی تلاش شده تا مجموعه اتفاقات و تولیدات خوب هنری استان البرز در سال گذشته به دبیرخانه جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری تقدیم شود.

قره‌داغی اضافه کرد:البته آثار و محصولات مختلف هنری همچون ویژه برنامه‌های محتوایی و مطالعاتی هنری در قالب‌های مختلفی چون برنامه‌های تولیدی رادیو و تلویزیونی نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری مهر سال جاری در شهر هنر پرور اصفهان برگزار و میزبان هنرمندان و آثار هنری تولید شده در مرکز استانی حوزه هنری سراسر کشور خواهد بود.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت‌های حوزه هنری استان البرز و اطلاع از برنامه‌های در حال انجام حوزه هنری می‌توانند به پایگاه مجازی این مرکز به آدرس www.artalborz.ir مراجعه و از آخرین رویدادهای هنری استان نیز مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار