عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر حجم نقدینگی در اقتصاد کشور به 17 هزار هزار میلیارد ریال رسیده است و اگر این روند کنترل نشود حجم نقدینگی تا پایان سال به 20 هزار هزار میلیارد ریال می‌رسد.
کد خبر: ۶۹۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 15 December 2018

محمود بهمنی در خصوص مسائل و مشکلاتی که موسسات مالی برای اقتصاد ایران به ویژه با تصمیم دولت به پرداخت 30 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های آنها به وجود آورده‌اند گفت: موسسات مالی از سال 1371 فعالیت داشتند و ما باید جریانات آنها را زودتر از اینها جمع می‌کردیم.

بهمنی در خصوص وضعیت این موسسات در زمان ریاست وی بر بانک مرکزی گفت: ما در آن زمان فعالیت موسساتی که ساماندهی نشده بودند را ساماندهی کردیم.

وی ادامه داد:  نباید اجازه می‌دادیم این شرایط در موسسات مالی به وجود می‌آمد وقتی هم به وجود آمد باید زودتر مدیریت می‌کردیم تا مجبور نشویم دو تا سه برابر هزینه‌ متحمل شویم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در خصوص اینکه نقش این موسسات و بازپرداخت 30 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های آنها در تورم و شرایط اقتصادی اخیر چقدر نقش داشته است، خاطرنشان کرد: باید منابع این تصمیم را بررسی کرد، اگر از  نقدینگی چاپ شده بوده که پایه پولی را بالا برده حتماً بر تورم اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل بالا ماندن نرخ تورم با وجود پایین آمدن قیمت ارز همین بالا رفتن پایه پولی است، اگرچه دیگر حجم نقدینگی کم نمی‌شود اما باید رشد نقدینگی کنترل شود.

 

برچسب ها: بانک مرکزی ، نقدینگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار