برج‌های 35 ساله خط 63 کیلولت جهان آباد به اردکان كه به دليل آب‌هاي زيرزميني دچار آسيب از ناحيه‌ي فونداسیون شده بود، اصلاح و بهينه‌سازي شدند.
کد خبر: ۶۹۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 13 December 2018

«حمید اسدی‌پور» کارشناس مسئول نظارت بر تعمیرات خط شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن اعلام اين خبر، افزود: پس از حفاری و تخریب فونداسیون برج‌های معیوب عملیات اجرایی مطابق طرح ترمیمی مصوب یا تعویض استاب و احداث مجدد فونداسیون شامل آرماتوربندی، قالب بندی، بتن ریزی و عایق کاری انجام گرفت.
وي ادامه داد: در جریان عملیات  اجرایی مذكور، 24 پایه استاب تعویض و فونداسیون آن‌ها به طور کامل ايجاد شد و  34 پایه نيز برای هر برج عملیات اجرایی ترمیم فونداسیون و ایجاد کاور محافظتی و 44 پایه ترمیم با استفاده از ملات و چسب بتن اجرا شد.
اسدی‌پور مدت زمان اجرای این طرح را هشت ماه اعلام كرد و مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح را ترمیم و بازسازی فونداسیون برج های خط به منظور افزایش طول عمر خط، کاهش و نفوذپذیری فونداسیون در برابر رطوبت و املاح و آب های سطحی بیان کرد . 
اين مسئول در پايان انجام کار بدون اعمال خاموشی یا خروج خط، حفظ شرایط برج‌ها در طول عملیات با رعایت و پیش‌بینی تمام نکات فنی و ایمنی استفاده از میلگرد گالواتور (میلگرد گالوانیزه شده) و ژل میکروسیلیس در بتن برای بالابردن مقاومت در برابر املاح بالای موجود در خاک و آب‌های زیرسطحی، از نقاط قوت این طرح برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار