مسوول اداره حفاظت محیط زیست آبدانان از افزایش آمار گونه های جانوری قوچ و میش وحشی در این شهرستان خبر داد و گفت: سرشماری گونه جانوری در زیستگاه های طبیعی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 30 July 2015
به گزارش تابناک ایلام ،احمد ایمانی گفت: سر شماری سالانه پستانداران منطقه حفاظت شده دینارکوه با مشارکت سه گروه از کارشناسان محیط زیست آغاز و تا تعیین میزان و ثبت همه گونه ها ادامه دارد.

وی ثبت گونه های مختلف پستانداران و وحوش برای حفاظت از این سرمایه های ملی را یک ضرورت دانست و افزود: روش سرشماری به صورت گشت های پیاده در شبانه روز و در مسیرهای معین و با استفاده از مشاهدات عینی، اطلاعات کوهنوردان، عشایر، آثار و رد پا و همچنین سرگین و صدای پستانداران انجام می شود.

مسوول اداره حفاظت محیط زیست آبدانان تاکید کرد: براساس بررسی ها، شواهد و مشاهدات مستند، آمار قوچ و میش کوهی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

ایمانی تعداد قوچ و میش شناسایی شده در زیستگاه های شهرستان را 17 راس اعلام کرد و گفت: مراقبت های مستمر محیط بانان، مشارکت مردم، آموزش های عمومی و شرایط مناسب زیستگاه های دینارکوه و کبیرکوه مهمترین عامل افزایش این گونه نادر و با ارزش است.

وی پدیده خشکسالی و شکار غیر قانونی را مهمترین تهدید حیات وحش دانست و یادآور شد: پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای، کفتار راهرا، گرگ، روباه، شغال، خدنگ، سمور، سنجاب ایرانی، سمور سنگی، سمور جنگلی، خارپشت، خرگوش، گراز، کل و بز و قوچ و میش وحشی پستاندارانی هستند که در زیستگاه های این شهرستان زندگی می کنند.

ایمانی از گردشگران و عشایر منطقه خواست هنگام استفاده از فضای کوهستان، برای حیات وحش که زینت طبیعت هستند ایجاد مزاحمت نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار