کد خبر: ۶۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 28 July 2015

به منظور اجرای برنامه های آموزش بهره برداران پیشرو، کارگاه آموزشی، ترویجی وپژوهشی با عنوان ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و سیفی به صورت مزرعه محور درمرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در مشکین دشت فردیس با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی برگزارشد.

به گزارش ایرنا،این برنامه به عنوان کارگاه آموزشی با حضور شماری از تولیدکنندگان عمده،کارشناسان بخش خصوصی،کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت شرکت شیمیایی گل سم گرگان روز دوشنبه در مزرعه آموزشی، ترویجی و پژوهشی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت شهرستان فردیس برگزار شد.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت شهرستان فردیس در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: دوره ای که در خصوص آموزش بهره برداران پیشرو صورت می گیرد، با محوریت بخش خصوصی برگزار می شود.

عبدالله مخبر دزفولی افزود: در این کارگاه آموزشی 150 نفر از کشاورزان پیشرو در سراسر کشور و نمایندگان شرکت های تولید بذر از کشور آلمان، هلند، لبنان حضور داشتند.

وی افزود: کارشناسان و شرکت کنندگان بذر توضیحات کامل و نحوه کاشت بذور اصلاح شده سبزی و صیفی(کاهو، خیار، گوجه فرنگی، خربزه، ملون، هندوانه، بادمجان، فلفل، کلم)، را ارایه کرده و ارزیابی مزرعه ای عملکرد بذر اصلاح شده سبزی و صیفی و آشنایی با نحوه تولید محصول سالم سبزی و صیفی با استفاده از بذر اصلاح شده و بهترین بذرها با مشاهده عملکرد انتخاب و در مناطق و مزرعه را بکار می گیرند.

وی یادآور شد: تا کنون چندین کارگاه آموزشی و پژوهشی در بخش تولید محصول سالم و آشنایی با مقایسه بذر در مرکزآموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شده است.

مخبردزفولی گفت: کارگاه آموزشی برای بهره برداران بخش کشاورزی استان البرز هفته آینده سه شنبه در این مرکز برگزار می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین کارگاه های آموزشی در بخش پیوند سبزیجات برای چهارمین بار در این مرکز اجرا می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار