با حضور معاون استاندار و شرکت فرانسوی
تابناک : قائم مقام شرکت آلستوم فرانسه گفت :با رفع تحريمها موقعيت خوبي براي همكاري شركت آلستوم در زمينه استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي تراموا در ايران فراهم شده و ما به همکاری با مسولان شهر اراك براي اجراي طرح تراموا علاقمند هستیم
کد خبر: ۶۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 28 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نمایندگان شرکت آلستوم فرانسه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اجرای طرح قطار شهری در اراک مورد بررسی قرار گرفت.

زندیه وکیلی معاون هماهنگي امور عمرانی استانداری اظهار کرد: با مطالعات انجام شده و امکان سنجی ظرفیت های کلانشهر اراک از بین کل سامانه های انبوه بر شهری، قطار شهری (تراموا) به دلیل عدم آلودگی محیطی و نیاز به فضای کمتر برای حرکت در شورای ترافیک استان به تصویب رسیده و برای اجرا به شورای عالی ترافیک کشور ارسال شده است.

زندیه وکیلی افزود: اجرای این سامانه در کلانشهر اراک بر اساس مطالعات کارشناسی و بر آورد نقاط ضعف و قوت آن در بین صد شهر دنیا که دارای جمعیتی بالغ بر 500 تا یک میلیون نفر هستند، انجام می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون خط ها و مسیر های اصلی این سامانه در اراک شناسایی شده است و با گسترش و پیشرفت این کلانشهر قابل توسعه به دیگر نقاط شهرستان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ابراز کرد: 50 درصد اعتبار مورد نياز اجرای این طرح توسط دولت تقبل شده و 50 درصد ديگر توسط شهرداری کلانشهر اراک تامین و با حمايت همه جانبه نماينده عالي دولت در استان اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح قطار شهري بعنوان يك خواسته از سوي مردم اراك براي كاهش آلودگي هوای ناشي از ترافيك مطرح است كه دولت تدبير و اميد در جهت کاهش آلودگي هوای این شهر با اجراي اين طرح موافقت کرده است.

زنديه وكيلي ابراز اميدواري كرد تا با تصويب نهايي طرح قطار شهري در شوراي عالي ترافيك كشور، اعتبار لازم براي شروع عمليات اجرايي در لايحه بودجه سال 1395 منظور گردد.


گفتنی است این جلسه در پي بازديد نمايندگان شركت آلستوم فرانسه و مسوولان و دست اندر كاران حمل و نقل و ترافيك شهر اراك از كريدرهاي انبوه بر اين شهر تشكيل شد و دو تن از نمايندگان شركت مذكور از توان عملكردي آلستوم در زمينه حمل و نقل شهري و تشريح اقدامات خود در اجراي سيستم انبوه بر تراموا در كشورهاي مختلف جهان گزارشی ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار