سید رضا امامی میبدی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ مشخصی به اتحادیه قنادان ارائه نداده است، گفت: افزایش ۱۵ برابری قیمت لوازم اولیه قنادی و نوسانات ارزی علت افزایش قیمت آجیل و شیرینی است.
کد خبر: ۶۷۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 11 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ سید رضا امامی میبدی رئیس اتحادیه صنف قنادان کرج گفت: در اواخر سال نرخ گذاری بصورت آزاد بود سپس بخشنامه ای به اتحادیه قنادان خشکبار و بستنی اعلام شده که نرخ گذاری صورت بگیرد و مقرر شده تا از سازمان صنعت و معدن نرخ مصوب مشخص شود.

رئیس اتحادیه صنف قنادان کرج با اشاره به نوسانات قیمت لبنیات درسال جاری گفت: گرانی خامه همچنین افزایش ۱۵ برابری قیمت لوازم اولیه قنادی علل افزایش قیمت انواع شیرینی بوده است.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه به چه علت قیمت ثابتی در انواع شیرینی دیده نمی شود و صنوف قنادی قیمت اختیاری دارند، گفت: باید سازمان صنعت و معدن قیمت ثابتی به اتحادیه اعلام کند اما  نوسانات قیمت تخم مرغ و انواع لبنیات همچنین بازار رقابت علت اختلاف قیمت در این صنف می باشد.

امامی با اشاره به اینکه قیمت گذاری بالا هم  باعث می شود خریداری نباشد، گفت: بسیاری از قنادان درحال تعطیلی صنف خود هستند به نحوی که در سال ۲۰ قنادی  در حال تعطیل شدن هستند همچنین صنف بستنی، آجیل و کافی شاپ  نیز جزء این صنوف می باشند.

رئیس اتحادیه صنف قنادان کرج با اعلام اینکه سالیانه ۵۰ پروانه کسب صادر می شود، گفت: این تعداد با هزینه زیاد شروع به فعالیت می کنند اما در آخر به دلیل عدم فروش قنادی های خود را جمع آوری می کنند.

وی به افزایش  قیمت سرسام آور خشکبار و آجیل اشاره کرد و گفت: به دلیل سرما زدگی در فصل بهار و نوسانات ارزی آجیل و خشکبار با افزایش قیمت مواجه شد در عین حال تولید داخلی اندک هم صادر می شود چراکه به نفع کشاورز است که با ارز معامله کند.

امامی درپایان گفت: به دلیل افزایش قیمت آجیل و خشکبار درپایان سال جاری ودر بازار شب عید با کاهش قدرت خرید مردم مواجه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
در همین شب یلدا گرانی خود را نشان خواهد داد ؟ مردم قدرت تهیهٔ مایحتاح ضروری زندگی را ندارند ،این سازی که حکومتگران مینوازند صدای آن بعدا شنیده میشود ؟ رکود ،و گرانی ،و بیکاری ،و ،تورم لجام گسیخته ،عاقبت کشور را به ویرانی میبرد ؟،،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
مردم جرات یک وعده مهمان دعوت کردن را هم ندارند چه رسد اجیل هم بخرند .پسته کیلیویی 200 تومان تخم کدو کیلیویی 60000 هزار تومان ووووووووووووووو
گراني بيداد مي كند جنس ارزان پيدا نمي كنند
كفر همه در امده از اين بابت . ولي فرياد نمي كنند
در خانه فقرا گوشت و اجیل شب عیدپیدا نمی کنند
عيد هم شد مهمان در ان خانه پيدا نمي كنند
ان روزگار قديم پسته وبادام بود جزوء تنقلات
اكنون پسته. كالاي لوكس گشته پيدا نمي كنند
هر كس كه دم می زند از مهمان ولطف و صفا
با اين گروني .لطف و صفا هم پيدا نمي كنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
وقتی تولیدات داخلی صادر میشه درحالیکه بازار داخل بهش نیاز داره چه توقعی میشه داشت دولت هم که تا 1400 میخواد فشارشو بیشتر کنه تا اون 24 میلیون بگن غلط کردیم البته چند میلیون نفر حالشو دارن میبرن کلا پولدار که به مشکلی برنمیخوره چون هرچی داره خارجیه و با توجه به دلار قیمت اونم میره بالا و ثروتمند تر میشه و فاصله شو با بقیه جامعه بیشتر میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار