مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز گفت: دانش آموزان باید شهدای معلم و دانش آموز و هم سن و سال خود را در استان البرز بشناسند و بدانند که وارث خون آنان در صحن مقدس مدرسه هستند.
کد خبر: ۶۷۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 11 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز در جهت بومی‌سازی دروس مرتبط با دفاع مقدس در مدارس استان البرز دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار اسلامی در این جلسه ضمن اظهار خرسندی از همکاری مسئولان آموزش و پرورش استان البرز برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی اظهار داشت: نوجوانان و جوانان ما شناخت کمی از زندگی نامه شهدای شاخص استان البرز دارند و باید تلاش ما در جهت شناساندن بیشتر و بهتر الگوهای دفاع مقدس باشد. جوانان این نسل باید بدانند که امنیت و آسایش امروز جامعه مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌های جوانان این مرز و بوم به ویژه رزمندگان استان البرز است.

وی افزود: استان البرز با توجه به اینکه در آن زمان شهرستان کوچکی بود، با این حال افتخارات چشمگیر و مثال زدنی در طول دفاع مقدس در کارنامه خود دارد. حماسه‌های لشکر همیشه پیروز 10 سیدالشهدا (ع) مثالی برای این مطلب است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز یادآور شد: شهدای دانشجو و دانش آموز در صورتی که به طور شایسته معرفی شوند الگوهای قابل ستایش و مناسب برای تبلیغات گسترده در سطح مدارس و دانشگاه های استان البرز هستند. در حال حاضر با گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه شاید گوشه ای از دین خود را به خون شهدا ادا کنیم.

این مسئول بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، با تمام امکانات موجود آمادگی دارد از مقطع ابتدایی تا دانشگاه به آموزش فرهنگ دفاع مقدس بپردازد. اکنون بیش از 140 استاد آموزش دیده در سطح دانشگاه‌ها در حال تدریس 2 واحد درس «آمادگی دفاعی» هستند. امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش با بومی‌سازی دروس مرتبط با دفاع مقدس در تمامی سطوح تحصیلی، بتوانیم شیرزنان و مردان سلحشور استان البرز را که در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه ها آفریدند را به نسل امروز جامعه معرفی کنیم.

اسلامی متذکر شد: دانش آموزان باید شهدای معلم و دانش آموز و هم سن و سال خود را در استان البرز بشناسند و بدانند که وارث خون آنان در صحن مقدس مدرسه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار