رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تأخیر در پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 05 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر علی اسحاقی در خصوص روند تهیه واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: این بیماری ازجمله بیماری‌های خطرناک طیور است که شیوع آن به‌سرعت اتفاق می‌افتد و خسارت‌های اقتصادی فراوانی را در مزارع پرورشی به بار می‌آورد.

وی افزود: موسسه رازی طی ۱۵ سال گذشته در راستای وظایف ملی و حاکمیتی، تمام امکانات خود را برای شناسایی سویه‌های در گردش به کار گرفته و در این سال‌ها محققان این مجموعه در آزمایشگاه آنفلوانزای موسسه به‌صورت شبانه‌روزی با سازمان دامپزشکی همکاری کرده‌اند.

رئیس موسسه رازی با اشاره به وجود مجهزترین آزمایشگاه تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تولید واکسن آنفلوانزا با سویهH۹N۲   در این موسسه یادآور شد:  اسفندماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی با تصویب بند الحاقی تبصره ۱۳ لایحه بودجه ۹۷، تصویب کرد معادل دو هزار میلیارد ریال برای تولید و ارتقای کیفی واکسن آنفلوانزای طیور در اختیار موسسه رازی قرار بگیرد اما باگذشت نیمه نخست سال جاری هنوز ریالی از این مبلغ تخصیص نیافته است.

اسحاقی اضافه کرد: هماهنگی و همکاری نهادهای مسئول برای اجرای این بند از لایحه بودجه ضروری است زیرا برای تولید این واکسن چه در بخش خصوصی یا در موسسه رازی نباید زمان را بیش از این از دست داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار