مراسم بیست و دومین سالروز ملی صادرات با تقدیر از صادرکنندگان نمونه کشور و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 22 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ در این مراسم دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: موتور محرک اقتصاد بخش خصوصی است و هر راه دیگری به بیراهه منجر خواهد شد.

دکتر جهانگیری درباره ارز حاصله از صادرات افزود: اگر بخش خصوصی پیشنهاداتی برای اصلاح فرآیند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد دارد، اعلام کند. این در حالی است که در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات، دولت تصمیم بلندمدت نگرفته است.

دکتر جهانگیر شاهمرادی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز پس از این مراسم گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی پرداختن به موضوع صادرات اهمیت بیشتری یافته است.

دکتر شاهمرادی ضمن تاکید بر حمایت از تولید ملی به عنوان یک استراتژی مهم در کشور بیان داشت: در شرایط خطیر کنونی باید تلاش ویژه ای در کشور صورت پذیرد و ما نیز با تمام توان در خدمت تولیدکنندگان و صادرکنندگان عزیز هستیم تا به فضل خدا قدمی برای توسعه واعتلای اقتصاد کشور برداریم.

در مراسم روز ملی صادرات از ۵۰ شرکت صادر کننده نمونه کشور در گروه فناوری های پیشرفته، فناوری‌های میانی و پایین و گروه کالاهای اولیه با اهدای تندیس تقدیر شد.

این صادرکنندگان نمونه از بین بیش از ۵۰۰ شرکت در ۶۳گروه کالایی و ۷ گروه خدماتی انتخاب شده‌اند. شرکت‌های صادرکننده کشور سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد دلار صادرات داشته اند که با افزایش کمی و کیفی صادرات در سال‌های گذشته شاهد تنوع صادراتی و افزایش سهم صادرات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی بوده ایم. میزان صادرات کشور در چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی رشد ۱۰ هزار درصدی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار