مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری سمنان؛
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری سمنان گفت:میزان ورود گردشگران خارجی به استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۶۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 13 October 2018

افزایش رشد ۱۵ درصدی توریسم خارجی درسمنان

«محمد جهانشاهی» درگفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به رشدتوریسم خارجی ازابتدای سالجاری نسبت به سنوات گذشته، گفت، بحمدالله ورود ومدت اقامت گردشگران خارجی در استان سمنان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
عضو شورای اداری استانداری سمنان با بیان اینکه میزان گردشگر خارجی مذهبی در سالهای اخیر افزایش یافته است، گفت: در نظر است با بهره گیری علمی از تبلیغات محیطی وسمعی وبصری راهبرد سیاست جدب توریسم داخلی وخارجی را به استان داشته باشیم
این مقام مسوول بااشاره به راه اندازی پرواز هوایی گفت: به زودی پروازهای فرودگاه سمنان برقرار می‌شود و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند در زمینه اجرای تورهای چند روزه برای مسافران و ... از این طریق فعالیت داشته باشند.
عضو شورای اداری استانداری سمنان افزود: در نظر است مرز هوایی پروازهای فرودگاه شاهرود نیز افزایش یابد و این موضوع در افزایش صادرات محصولات به سایر کشورها و ...نیز موثر است.

وی گردشگری را کار بین دستگاهی دانست و بر توجه بیشتر و حمایت مضاعف سایر دستگاههای اجرایی از طرح‌های حوزه گردشگری استان تاکیدکرد
این مقام مسوول،صنعت گردشگری را توسعه زا دانست وافزود: رشد صنعت گردشگری سه برابر سایر بخش ها زمینه ساز ایجاد ابادانی وبه ویژه اشتغال پایدار است.
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری خاطرنشان کرد؛ هفت طرح گردشگری از جمله طرح راهبردی ساماندهی محور شاهرود، بسطام، مجن، ابر، اکو کمپ گردشگری مهدیشهر، ایجاد مجتمع گردشگری در بنه کوه گرمسار، سفره خانه سنتی در شهر سمنان، احداث مجتمع گردشگری در شاهرود و ایجاد طرح حداث روستایی عشایری گردشگری ایل سنگسردردربندمهدیشهر و ایجاد سفره خانه سنتی در شاهروددر دستورکار بررسی قرار دارد

افتتاح نخستین موزه صنایع دستی ایل سنگسر در استان سمنان

جهانشاهی بابیان اینکه خرده فرهنگ ها می توانندعاملی برای جذب توریسم باشد افزود؛ اولین موزه صنایع‌دستی ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری سمنان افزود : این موزه تلاشی برای رونق صنعت صنایع‌دستی وگردشگری است وهمچنین زمینه ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را فراهم می‌کند.
این مقام مسوول ابراز کرد؛ هدف از راه اندازی این موزه دانش افزایی در زمینه هنرهای اصیل فراموش شده و موضوعات پیرامونی مرتبط با آن، معرفی و احیاء صنایع دستی به علاقه مندان، راه اندازی بازار تولید و ارائه این محصولات در بازار فروش و رونق کسب و کار در سمنان می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری با بیان اینکه در این موزه، فرهنگ کهن و هنر اصیل سنگسری به رویت همگان گذاشته شده است، تصریح کرد: این موزه یادگار هنر و عشق زنان پرتلاش و مردان و عشایر غیور سنگسری است.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موزه در مهدیشهر فعال است، افزود: در حال رایزنی برای ایجاد موزه مردم شناسی در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری بابیان اینکه این موزه هم اکنون به روی گردشگران و هنرمندان وپژ وهشگران باز می باشد گفت این موزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله چرمینه و دوخت چرم، کار با چوب، ساخت قفل و کلیدهای چوبی،کار با مس قلمکاری و قلمزنی، آهنگری و سفال و سوزن دوزی است.و بخش فروشگاه این موزه به زودی راه اندازی می‌شود،
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری افزود: در این بخش سوغات سنگسر از جمله نان سنتی این منطقه که شامل 42 نوع نان مختلف می‌شود و لبینات معروف ایل در این موزه به عنوان سوغات شهرستان مهدیشهر به عموم عرضه می‌شود.

تحقق 78 درصدی از اشتغال تعهد شده در بخش گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری همچنین بااشاره به تحقق ۷۸درصدی اشتغال دربخش گردشگری ازابتدای سالجاری تاکنون افزود: این اداره کل با توجه به رسالت دستگاهی در حوزهای سه گانه تخصصی شامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، ایجاد زمینه اشتغال 400 نفر را پیش بینی کرده بود که با تلاش و پیگیری کارکنان این اداره کل، تا کنون شرایط اشتغال 310 نفر مهیا شده است.

این مقام مسوول افزود؛ در این زمینه شهرستان‌های سمنان، سرخه، مهدیشهر و شاهرود توانسته اند به تعهد خود عمل کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و پروژه های گردشگری که نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسند، میزان اشتغالزایی این اداره کل دو برابر بیشتر از میزان پیش بینی شده خواهد بود.

عضوشورای اداری استانداری خاطرنشان کرد؛ در نیمه نخست سالجاری 159 شغل در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده و 25 درصد از تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز اختصاص پیداکرده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این اداره بااهتمام ویژه از طرحهای اشتغالزایی حمایت می کندودراین راستا متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح‌های مرتبط با این اداره کل می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت تسهیلات به ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار