رضا اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطع درختان در شرایط امروزی عمل منسوخ شده ای است و استانداری کاملا با این حرکت مخالف است و مورد تایید مقامات استانی نیست.
کد خبر: ۶۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 26 July 2015
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استانداری گیلان گفت: صدور مجوز راه اندازی اتوبوس های تندرو در رشت، توجیهی برای قطع درختان نیست و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رضا اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطع درختان در شرایط امروزی عمل منسوخ شده ای است و استانداری کاملا با این حرکت مخالف است و مورد تایید مقامات استانی نیست.

وی ادامه داد: شورای ترافیک استان فقط مجوز ناوگان حمل و نقل عمومی و انبوه بر (اتوبوس) را در راستای سیاست های وزارت کشور برای خطوط ویژه حمل و نقل انبوه بر و کاهش ترافیک شهری در مرکز استان صادر کرده است.

اسلامی با بیان اینکه این مجوزها به منظور کاهش آلایندگی و مشکلات زیست محیطی ناشی از تردد وسائط نقلیه و روان سازی ترافیک صادر شده، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف استانداری گیلان، رفع مشکلات زیست محیطی و ایجاد فضای سالم برای شهروندان است و برای قطع درختان که در جهت از بین بردن فضای سبز و محیط زیست است، هیچ گونه مجوزی صادر نشده است.

وی درختان را مایه طراوت و سرسبزی و شادابی شهر دانست و گفت: ارکان شهر رشت، درخت است و با وجود سرسبزی گیلان، اکنون فضای شهر رشت نسبت به شهرهای کویری کشور، فضای کمتر و فقر درخت دارد از این رو، باید دست کم برای حفظ درختان به عنوان مولفه های ایجاد سرسبزی، بیش از پیش کوشید و همت گمارد.

اسلامی خاطرنشان ساخت: در شرایط امرزی و وجود ماشین آلات پیشرفته، امکان کندن درختان از ریشه و جابه جایی و کاشت دوباره آنها با همان طراوت وجود دارد و قطع درختان عملی منسوخ شده است که این اقدام، نشان دهنده ضعف نهاد شهرداری است.

شهرداری رشت به بهانه اجرای طرح اتوبوس های تندرو (بی آر تی) ، شبانه 37 اصله درخت در خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل میدان فرهنگ تا چهار راه قدس را قطع کرد.

سخنگوی شهرداری رشت قطع درختان را براساس قانون، از اختیارات شهرداری دانسته و معتقد است: شهر رشت مشکلات ترافیکی دارد و نیازمند طرح های توسعه شهری است ولی در عین حال، طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر، بر کاشت تعدادی دیگر از درختان اهتمام داریم.

طرح ایجاد خط ویژه اتوبوسرانی شهر رشت از میدان حشمت تا میدان گیل در خیابان امام خمینی اخیرا به مرحله اجرا درآمده است. این مسیر با ایجاد اولین خط ویژه در رشت و با کمترین توقف اتوبوس ها، سعی در رفع بخشی از مشکلات ترافیکی شهر دارد.

سرانه فضای سبز شهر رشت حدود چهار و دو دهم مترمربع است.

900 هزار نفر در کلانشهر رشت زندگی می کنند که شامل 74 درصد جمعیت استان می شود و فشردگی جمعیت این شهر 600 نفر در هر متر مربع است.ک/3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار