سیروس شفقی با اشاره به اینکه ساختمان جدید در سه فاز عملیاتی می شود ، افزود : مطابق برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت 10 ماه عملیات اجرایی فازهای یک و دو ساختمان جدید فرمانداری آستارا به اتمام می رسد.
کد خبر: ۶۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 25 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ فرماندار آستارا روز شنبه در آیین کلنگ زنی ساختمان جدید فرمانداری آستارا گفت : با توجه به نبود تناسب در مساحت ساختمان موجود فرمانداری با وظایف محوله ، عملیات اجرایی ساختمان جدید در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع آغاز شد.

سیروس شفقی با اشاره به اینکه ساختمان جدید در سه فاز عملیاتی می شود ، افزود : مطابق برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت 10 ماه عملیات اجرایی فازهای یک و دو ساختمان جدید فرمانداری آستارا به اتمام می رسد.

وی میزان برآورد اولیه اعتبار برای ساخت فازهای یک و دو این ساختمان را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد : با توجه به اینکه شهرستان آستارا به لحاظ موقعیت مرزی دارای مراودات دیپلماتیک با سران کشورهای همسایه است به همین دلیل ساختمان فعلی فرمانداری به سبب برخورداری از بافتی فرسوده در خور این شهرستان توریستی و مرزی نبود.

وی با بیان اینکه پس از ارائه طرح های متعدد ، طرح نهایی پس از نشست های مشترک با کارشناس ارشد معماری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان انتخاب شده است ، اظهار کرد : فرم کلی ساختمان بیانگر یک ساختمان نظارتی است و مفهوم استحکام ، استقامت و صلابت را به معنای حقیقی کلمه در خود جای داده است.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه در مراحل ساخت این بنا ایده های بومی و فرهنگی منطقه لحاظ می شود ، گفت : استفاده از بام های سفالی به روش امروزی به عنوان نمای پنجم ساختمان ، استفاده از فانوس دریایی به عنوان نماد ساحلی و بندری بودن آستارا ، ایجاد کانال های هوایی در زیر ساختمان برای تهویه و کاهش میزان رطوبت ، دارا بودن سالن اجتماعات ، نمازخانه ، بخش های مختلف اداری و نیز ایجاد یک سوئیت 65 متر مربعی از جمله شاخصه های ساختمان جدید فرمانداری آستارا است.

ساختمان فعلی فرمانداری آستارا در سال 1358 به بهره برداری رسید که عدم تناسب فضای موجود با امور محوله و نیز برخورداری از بافتی قدیمی و فرسوده از جمله دلایل احداث ساختمان جدید فرمانداری در شهرستان آستارا است.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار