سال گذشته در منطقه ۲۰ صورت گرفت:
شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: با تمهیدات نظارتی و اجرایی مدیریت شهری، طی یک سال گذشته از تغییر کاربری بیش از یک هزار نقطه زراعی در محدوده حریم این منطقه جنوبی جلوگیری شده است.
کد خبر: ۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ 22 February 2015

به گزارش مهر، منصور کتانباف اظهار داشت: منطقه ۲۰ با داشتن حدود ۱۸۰ کیلومترمربع محدوده خارج از شهر، بالاترین میزان حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده است که طی یک سال گذشته، با تمهیدات پیشگیرانه مدیریت شهری از تغییر کاربری یک هزار و دویست و نود و شش نقطه زراعی واقع در محدوده حریم شهر تهران جلوگیری به عمل آمده است.

این مسئول حفظ و صیانت از حریم را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: گشت زنی شبانه روزی اکیپ های حریم بان، رصد آنلاین با دوربین و بازدید های میدانی کارشناسان از جمله تمهیدات مدیریت شهری برای جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده حریم شهرری است که با حساسیت ویژه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه اختیار صدور هیچ گونه مجوزی در محدوده حریم را ندارد افزود: درخواست های شهروندان در محدوده حریم شهر تهران پس از اخذ استعلام های لازم از حوزه های مربوطه و تشکیل پرونده به اداره کل حریم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ارجاع می شود تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

کتانباف به لزوم حفظ هویت روستایی حریم ها نیز اشاره کرد و گفت: محدوده حریم شهرری دارای ۳۰ روستا است که به منظور خدمات رسانی به ساکنان این محدوده، اقدامات عمرانی، اجتماعی، ترافیکی، اجتماعی نظیر ساخت بوستان، مجموعه ورزشی، زمین چمن مصنوعی، راه اندازی خانه سلامت و اجرای جشنواره های فرهنگی، بهسازی معابر روستایی و خطوط حمل ونقلی و...در ۱۴ روستای فاقد دهیاری، اجرا می شود.

شهردار منطقه ۲۰ یادآور شد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از حریم شهرری به عرصه های جنگل کاری اختصاص دارد، مدیریت شهری این منطقه برای حفظ و توسعه آن نیز ویژه برنامه های زیست محیطی را در برنامه کار سالانه خود دارد تا این سرانه فضای سبز که جزء کمربند سبز شهر تهران محسوب می شود حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار