رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: تا زمانی که ثبات اقتصادی نداشته باشیم و شناور بودن نرخ ارز نیز متوقف نشود، بیشتر تولیدکنندگان همچنان در سردرگمی خواهند بود و به سمت تعطیلی کارخانه‌ها پیش می‌روند.
کد خبر: ۶۵۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 17 September 2018

 رحیم بنامولایی با اشاره به اینکه دولت باید در این خصوص چاره‌اندیشی کند، ادامه می‌دهد: اگر قرار باشد دولت برای حل این موضوع قیمت‌ها را در بازار کنترل کنند ضروری است که به هنگام ثبت سفارش‌ها، کدهایی تعیین شود تا از زمان ورود کالا و مواد اولیه به گمرک و پخش در بازار، این موارد قابل‌پیگیری باشد و مشخص شود دست کدام تولیدکننده رسیده است.

وی می افزاید: بابیان اینکه در بحث مواد اولیه کالاهای ارائه‌شده در بورس تنها به افراد خاصی واگذار می‌شود، می‌گوید: این افراد به هر قیمتی که می‌خواهند مواد اولیه را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند، از این موضوع گلایه‌مند هستیم.

بنامولایی تأکید می‌کند: کارخانه‌هایی که بنا به دلایلی در سطح استان البرز تعطیل‌شده است، باید شناسایی و آمار آن‌ها به‌روز شود، باید وضعیت روشنی از صنایع فعال در سطح شهرک‌های صنعتی استان داشته باشیم.

وی می‌گوید: توزیع مواد اولیه به قیمت عادلانه در میان صنعتگران و تولیدکنندگان نیز یک اقدام مهم دیگر در کنار کنترل وضعیت صنایع است تا ضمن حمایت از زنجیره تولید و کنترل سطح اشتغال به سمت مصرف بیشتر کالای ایرانی و کاهش واردات پیش رویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار