مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد قرارگاه سایبری را فرصتی مناسب برای بهبود امنیت اطلاعات، رفع آسیب‌پذیری‌ها و افزایش بازدارندگی استان در برابر تهدیدات سایبری دانست.
کد خبر: ۶۵۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 15 September 2018

 اکرم فداکار با اشاره به تشکیل قرارگاه سایبری در این استان، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که از طریق کارگروه سایبری پدافند غیرعامل استان از اهمیت خاصی برخوردار است، تشکیل این قرارگاه است؛ لذا در همین راستا با توجه به نیازهای استان یک جلسه مشترکی بین اداره کل ارتباطات استان و اداره کل پدافند غیرعامل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با تشکیل این قرارگاه درصددیم تا نیازهای استان که در چارچوب قرارگاه سایبری قابل انجام است، فعال شود، اظهار داشت: در جلسه مشترک فوق به بررسی آسیب‌پذیری مراکز مهم ارتباطی و مخابراتی، آموزش‌های لازم و ضروری در این راستا و فرهنگ‌سازی در راستای زیرساخت‌های این مهم بحث و تبادل‌نظرهایی صورت گرفته است تا این مهم در استان یزد بیش از بیش موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد این قرارگاه را فرصتی مناسب برای به‌کارگیری ظرفیت‌های فنی تخصصی این حوزه برای بهبود امنیت اطلاعات، رفع آسیب‌پذیری‌ها و افزایش بازدارندگی استان و کشور در برابر تهدیدات سایبری دانست و تصریح کرد: درواقع استان یزد از مزیت در طیف نیروی خصوصی فعال در حوزه امنیت برخوردار است و تعداد شرکت‌های دارای مجوز در این راستا در استان یزد قابل‌توجه است.

فداکار با تأکید بر ضرورت تشکیل قرارگاه سایبری در استان یزد، خاطرنشان کرد: در این راستا نواقص و نیازها در زمینه ضرورت پایدارسازی شبکه‌های ارتباطی و امنیت زیرساخت‌های ارتباطی دستگاه‌های اجرایی بررسی شده و قرار بر این شده تا در قالب طرح کلی تحت عنوان قرارگاه سایبری و در ذیل این مهم پروژه‌های اولویت‌دار در شرایط موجود کشور، به این مهم توجه شود.

این مقام مسئول بیان داشت: درواقع در شرایط کنونی روند توسعه ارتباطات به‌گونه‌ای است که تقریباً به هم تنیدگی زیادی بین تمام بخش‌های حیاتی استان و کشور با شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی وجود دارد و با توجه به تهدیدات روزافزون در این بخش، اهمیت موضوع امنیت اطلاعات دوچندان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمامی شبکه‌های مهم کشور ازجمله انرژی جدا از شبکه‌های ارتباطی نیستند، عنوان کرد: درواقع اگر شبکه‌های ارتباطی کشور مورد خدشه واقع شوند، قطعاً خدمت‌رسانی، سرویس‌دهی و بسیاری از زیرساخت‌های حساس کشور نیز مورد تهدید واقع می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ادامه داد: خوشبختانه استان یزد از طیف پدافندی از استان‌های برتر کشور است؛ اما زیرساخت‌های ارتباطی روزبه‌روز درحال‌توسعه هستند و وابستگی استان به این زیرساخت‌ها روزبه‌روز به در حال افزایش است که در این راستا بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

فداکار در پایان تأکید کرد: در شرایط کنونی بدیهی است که تشکیل قرارگاه سایبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا بایستی بیش از بیش توجه کرد و با توجه به اینکه در این راستا کمبود منابع وجود دارد، این مهم در استان یزد با تأخیر موردتوجه قرارگرفته است؛ لذا این مهم به یک هم‌افزایی و اجماع عمومی نیاز مبرم دارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار