سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: رکود بازار مسکن اشتغال و اقتصاد کشور را دچار چالش می‌کند.
کد خبر: ۶۵۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 08 September 2018

به گزارش تابناک : صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وضعیت بد بازار مسکن به گونه‌ای است که به زودی وارد دوران رکود سنگین می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهد قیمت مسکن در برخی از شهرها 80 درصد، در برخی از شهرهای کوچک تا 30 درصد و در برخی از مناطق 50 درصد افزایش قیمت در خرید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ورود بازار مسکن به بخش رکود بسیار خطرناک است زیرا که حدود هزار شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط است و رکود این بازار به ضرر اشتغال کشور  است.

 

بدری وضعیت بازار مسکن را ناشی از وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: نبود مدیریت درست و مشکل‌دار بودن بازار هدف باعث شده که تمامی بازارهای کشور دچار چالش شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عرضه بیشتر مسکن در بازار و دریافت مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی را از مهم‌ترین برنامه‌های بهبود بازار مسکن دانست و گفت: نمایندگان مجلس طرحی به عنوان دریافت مالیات بر عایدی مسکن را تهیه و در غالب یک فوریت در مجلس عنوان کردند که امیدواریم بتواند  وضعیت را در این بازار بهبود ببخشد.

وی تأکید کرد: هم اکنون تمامی بازارها نیازمند راهکارها و ابزارهای تشویقی است تا سرمایه‌گذاران انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشند که این خود می‌تواند بخش داخلی کشور را رونق بخشد.

بدری درباره وضعیت بازار اجاره گفت: طرح عدم دریافت مالیات از مالکانی که مدت قرارداد اجاره را ۲ ساله منعقد می‌کنند از سوی وزارت راه‌وشهرسازی برای بهبود وضعیت بازار اجاره مطرح شد، اما هنوز در حد حرف باقی مانده است.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار