کد خبر: ۶۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 22 July 2015
استاندارالبرز با اشاره به اینکه ساخت وسازهای غیرمجاز درحاشیه رودخانه کرج در تشدید حادثه سیلاب روستای سیجان تاثیر گذار بود، گفت: اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.
سید حمید طهایی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر برخورد جدی و قانونی دستگاههای اجرایی با ساخت و سازهای غیرمجاز، فرهنگ سازی بیشتری نیز باید دراین زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: بی توجهی به این امر مهم خسارت های جانی و مالی بسیاری را به همراه می آورد که جبران ناپذیر است و لازم است با تدابیر جدی دراین زمینه مانع از هدر رفتن سرمایه های ملی شد.

استاندارالبرز با اعلام اینکه پل های غیراستاندارد ساخته شده در روستای سیجان نیز درتشدید خسارت ها تاثیر گذار بود،افزود: یک طرفه بودن جاده کرج - چالوس نیز امدادرسانی را به حادثه دیدگان دچار مشکل کرد.

وی تاکید کرد: برهمین اساس احداث یک جاده دسترسی برای مواقع اضطراری در دست بررسی است.

طهایی خاطرنشان کرد: علاوه برروستای سیجان ، سیل به شهرستان طالقان و برخی از روستاهای جاده چالوس خسارت وارد کرده است .

استاندار البرز با بیان اینکه تدبیر دهیار روستای سیجان دربیمه کردن خانه های روستایی تحسین برانگیز است، افزود: اهالی این روستا با همکاری بیش از پیش با امور آب برای پاکسازی مسیر می توانند کمک بزرگی را برای احیا این روستا داشته باشند .

وی یادآور شد: با حضور مدیریت سازمان بحران کشور 100 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل اختصاص یافته که درصدد تامین هرچه سریعتر ان هستیم.

استاندارالبرز گفت: 49 واحد مسکونی بین 10 تا صد درصد در سیل اخیرخسارت دیده اند ودراین بین امور آب با پاکسازی رودخانه کرج نقش بهینه ای را می تواند ایفا کند.

وی، تلفات جانی این حادثه را در روستای سیجان 8 نفر کشته ، 12 نفر مفقود عنوان کرد و افزود: این روستا طی 100 سال گذشته بارها دچار حادثه طبیعی شده بود اما این حادثه به مراتب خسارت بار بود.

طهایی اضافه کرد: از بین رفتن پوشش های گیاهی، تخریب مراتع وچرای بی رویه دام، بی توجهی به کشت گیاهی از عواملی بوده که در تشدید این حادثه مزید برعلت شده است .

استاندار البرز یاد آورشد: از نخستین دقایق وقوع سیل، نیروهای امدادی به منظور نجات گرفتاران در سیل، به محل اعزام شدند که به جهت همزمانی وقوع سیل با بازگشت مسافران از تعطیلات،افزایش حجم خودروها در محور چالوس امداد رسانی و یکطرفه بودن این جاده، عملیات امدادرسانی با توجه به شرایط با مشکلاتی نیز مواجه شد.

استاندار البرز، خاطرنشان کرد: در سیلی که اوایل سال جاری نیز درجاده کرج - چالوس به وقوع پیوست بیش از 100 میلیارد تومان خسارت وارد شد که استان البرز هنوز هم گرفتار آسیب های ناشی از آن است و سیل اخیر نیز این مشکلات را مضاعف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار