رییس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: به منظور استفاده از دوران طلایی رشد و یادگیری، کودکان با نیازهای ویژه زیر شش سال شناسایی و از خدمات آموزشی، توانبخشی و مشاوره ای بهره مند می شوند.
کد خبر: ۶۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 22 July 2015
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: به منظور استفاده از دوران طلایی رشد و یادگیری، کودکان با نیازهای ویژه زیر شش سال شناسایی و از خدمات آموزشی، توانبخشی و مشاوره ای بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا؛ پروین قربانیان افزود: سال های اولیه کودکی نقش زیادی در رشد و یادگیری کودکان دارد و به منظور استفاده از فرصت های طلایی یادگیری و با هدف مداخله بهنگام به کودکان با نیازهای ویژه از بدو تولد خدمات آموزشی و توانبخشی ارایه می شود.

وی اضافه کرد: استفاده از این زمان در جهت کاهش عوارض معلولیت ها و جلوگیری از اثر معلولیت بر دیگر توانایی های فرد معلول دارای اهمیت است.

قربانیان با بیان اینکه شناسایی به موقع کودکان با نیازهای ویژه و ضرورت مداخله مثبت و اندیشمندانه از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: دوره پیش دبستانی از دوره های رسمی در آموزش و پرورش استثنایی محسوب می شود.

وی افزود: کودکان با نیازهای ویژه زیر شش سال در مدارس استثنایی از خدمات آموزشی، توانبخشی و مشاوره ای برخوردار می شوند و در کلاس های هدایت مادر و کودک، مادران نیز در کنار سایر فرزندان خود شیوه های صحیح برقراری ارتباط با کودک را می آموزند.

قربانیان تصریح کرد: کودکان و نوآموزان با نیازهای ویژه با حضور در کلاس های پیش دبستانی، مهارت های اجتماعی، حرکتی، شناختی و زبانی را کسب می کنند و برای ورود به دوره ابتدایی آمادگی لازم را کسب می کنند.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش تحصیلی کودکان با نیازهای ویژه در دوره پیش دبستانی از اولویت های اداره آموزش و پرورش استثنایی در سال تحصیلی 94-95 است افزود: به منظور شناسایی و جذب این کودکان و اطلاع رسانی در این خصوص 350 پوستر در ادارات آموزش و پرورش، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، مهدهای کودک، پایگاه های سنجش و مدارس استثنایی استان توزیع شده است.

قربانیان گفت: خانواده ها برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان تماس گیرند.

آموزش و پرورش استثنایی استان همدان دو هزار و 624 دانش آموز با نیازهای ویژه را زیر پوشش قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار