مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد خبر داد؛
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با تاكيد بر ورود مباحث فرهنگي به سطح جامعه، به تشريح رويدادهاي مهم سينمايي اين استان در سالجاري از جمله سيزدهمين جشنواره ملي فيلم رضوي پرداخت.
کد خبر: ۶۴۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 29 August 2018

 «مجيد جواديان زاده» در جمع اهالي رسانه ضمن تبريك هفته دولت، هنر سينما به عنوان هنر هفتم را جامع ساير هنرها دانست و گفت: امروزه سينما يكي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي كشورهاست و از ان به عنوان يك صنعت ياد مي‌شود.

وي از سينما به عنوان ابزاري براي اعمال قدرت در برخي كشورها ياد و تاكيد كرد: كشورمان و به ويژه يزد به دنبال ثبت جهاني بافت تاريخي خود امروز بيش از گذشته نيازمند زبان و تصوير مشترك بين‌اللملي براي معرفي توانمندي‌هاي خود است و سينما ابزاري مناسب در اين خصوص است.

جواديان زاده با تشريح سياست‌ها و رويدادهاي سينمايي استان پرداخت و گفت: اينكه مردم بتوانند در هر منطقه از كشورمان از خدمات اجتماعي و فرهنگي بهره‌مند شود از حقوق شهروندي محسوب مي‌شود لذا سياست اداره كل فرهنگ و ارشاد در بخش‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي كردن آنهاست و اين كه آنها را تنها محصور به سالن‌ها و گالري‌ها نكند.

وي در همين رابطه با اشاره به وجود 18 سالن سينمايي در استان كه 9 مورد انها در شهر يزد است، گفت: با توجه به تجهيز شهرستان اشكذر به سينما با افتتاح سينما خاطره اين شهر، هم‌اكنون به جز شهرستان‌هاي بهاباد و خاتم در ساير شهرستان‌هاي استان داراي سالن نمايش فيلم هستيم.

مدير كل ارشاد استان گفت: البته در مورد شهرستان‌ها و ساير مناطق محروم استان كه فاقد امكانات سينمايي هستند، در راستاي اجتماعي كردن فرهنگ، به طور موقت از سينما سيار بهره‌ خواهيم برد تا هيچ فردي در استان از اين هنر محروم نگردد.

وي در ادامه به رويدادهاي مهم سينمايي استان تا پايان سال اشاره و از مهمترين آنها را سيزدهمين جشنواره فيلم رضوي در استان ذكر كرد.

جواديان زاده با بيان اين كه آخرين مهلت ارسال آثار به اين جشنواره كه در روزهاي 27 تا 30 آبانماه برگزار مي‌شود، دهم مهرماه است، گفت: تاكنون 232هنرمند در اين جشنواره ثبت‌نام كرده‌اند كه از آنها 314 اثر شامل 204 اثر داستاني و 110 اثر در بخش مستند تابحال دريافت شده است.

وي استقبال از جشنواره امسال را خوب خواند و گفت: تقريباً از اكثر استان‌هاي كشور به دبيرخانه جشنواره سيزدهم فيلم ارسال شده كه بيشترين انها مربوط به استان تهران با 100 اثر است.

جواديان زاده در پايان نيز به برگزاري و اكران همزمان فيلم‌هاي جشنواره‌هاي بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان اصفهان، جشنواره بين‌المللي فيلم تهران و جشنواره بين‌المللي فيلم فجر همزمان با تهران در استان يزد به عنوان ديگر رويدادهاي مهم سينمايي اين استان تا پايان سال اشاره كرد.

«فهيمه سهيلي راد» ريیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از سياست‌هاي اين اداره براي جلب مخاطبان بيشتر به سينماهاي استان خبر داد و گفت: در حالي در سال گذشته تعداد مخاطبان سينماهاي استان 357 هزار و 868 نفر بوده كه اين رقم در سه ماهه ابتدايي امسال 166 هزار و 297 نفر بوده كه بيانگر رشد در اين حوزه است.

«محمود دهقان هراتي» معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز يزد را از استان‌هاي موفق در حوزه سينما خواند و گفت: جشنواره فيلم رضوي يزد از موفق‌ترين جشنواره هاي هنري رضوي در كشور است.

«عباس گلرسان» دبير اجرايي جشنواره هم به تشريح بخش‌هاي جنبي جشنواره سيزدهم فيلم رضوي پرداخت و گفت: با توجه به تاخير افتادن زمان برگزاري جشنواره به بعد از ماه محرم يعني آبانماه، بخش جنبي «حسيني» براي مخاطبان يزدي در بخش‌هاي فيلم داستاني، فيلم مستند، آثار تلويزيوني و آثار مردمي موبايلي راه‌اندازي شد.

وي همچنين برگزاري نمايشگاه عكس و بخش‌هاي ويژه با موضوعات نماز و آب را از ديگر بخش‌هاي جنبي جشنواره سيزدهم خواند.

«سيد حسين پيغمبري» دبير تخصصي جشنواره سيزدهم فيلم رضوي هم از برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي از 24 شهريورماه تا دهم آبانماه براي هنرمندان سينما از كل كشور خبر داد و گفت: اين وركشاپ‌ها با موضوعات تبديل محتوي به زبان سينما، صدا وصدا گذاري، موسيقي فيلم، پژوهش در سينماي مستند و كارگاه توليد فيلم ويژه هنرمندان نوپاي سينما برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار