مدیر شعب بانک مسکن استان یزد به متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن، استفاده از تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم يا استفاده از تسهیلات خرید اوراق حق تقدم را پيشنهاد كرد.
کد خبر: ۶۴۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 28 August 2018

 به گزارش تابناک یزد، «صیدنبی حیدریان» ضمن گرامیداشت هفته دولت در مورد خدمات ارائه شده توسط بانك مسكن استان يزد، گفت: با نگاه به بخش تقاضای مسکن و رویکرد حمایت از اقشار متوسط جامعه، واحدهای مسکونی میان متراژ با رعایت الگوی مصرف را با توجه به استطاعت بازپرداخت اقساط توسط متقاضیان از جمله اهداف تسهیلاتی این بانک است.

وی اهمیت مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش‌های اقتصادی و همچنین اتکای بخش مذکور به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از مزایای این بخش مهم اقتصادی برشمرد .

مدیرشعب بانک مسکن استان اظهار كرد: این بانک در حوزه مسکن و توسعه شهری با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت و توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش موثری در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن، اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری ایفا می‌كند.

حیدریان با اشاره به استقبال مردم از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم به عنوان تسهیلات مبتنی بر سپرده گذاری بانک مسکن، افزود: بهترین مدل پرداخت تسهیلات مبتنی بر سپرده گذاری بانک مسکن استفاده از «تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم» است که نیاز به سپرده‌گذاری یکساله دارد .

وي سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در مناطق شهری را 8 درصد و در مناطق بافت فرسوده 6 درصد عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه برخی متقاضیان در نظر دارند به صورت آنی وارد بازار مسکن شوند و نسبت به خرید یا ساخت اقدام کنند، این گروه از مشتریان می‌توانند از مدل‌های مبتنی بر بدون سپرده‌گذاری بهره‌مند شوند .

وی به تنوع تسهیلاتی بانک مسکن در حوزه خرید و ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن در مدل مبتنی بر سپرده‌گذاری، استفاده از مدل صندوق پس‌انداز مسکن یکم و برای متقاضیان دریافت تسهیلات مبتنی بر بدون سپرده‌گذاری، استفاده از تسهیلات خرید اوراق حق تقدم است که متقاضیان می‌توانند با خرید اوراق متناسب با میزان تسهیلات دریافتی خود، نهایتاً بین سه هفته و حداکثر یک ماه بسته به وضعیت ارزیابی ملک و مشکلات احتمالی پیش روی برخی املاک، تسهیلات خرید یا ساخت خود را در کمترین زمان ممکن با نرخ سود کمتر از نرخ متعارف نظام بانکی یعنی 17.5 درصد دریافت کنند .

اين مسئول همچنین عنوان كرد: جهت تولید واحدهای مسکونی ارزان قیمت، کوچک متراژ و میان متراژ و متناسب با الگوی تقاضای بازار مسکن، هم‌اکنون رایزنی‌هایی به منظور ایجاد ارتباط با انبوه‌سازان استان نیز برای کمک به افزایش ساخت واحدهای مناسب با الگوی تقاضای مصرفی در بازار مسکن انجام شده است.

وي ادامه داد: پس از برگزاری یک نشست با انبوه‌سازان سراسر کشور، هم‌اکنون در استان نیز برگزاری جلسات استانی و تصمیم‌گیری درباره بهترین الگوهای تولید مسکن مصرفی و مورد تقاضای آحاد جامعه به خصوص خانه اولی‌ها و سایر متقاضیان بازار مسکن که برای خرید مسکن قصد استفاده از تسهیلات بانکی را دارند، در حال انجام است.

حیدریان برای مشتریانی که قصد استفاده فوری و بدون سپرده‌گذاری از تسهیلات مسکن را داشته باشند نيز گفت: این دسته از مشتریان می‌توانند با خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن در شهر یزد از سقف تسهیلات به مبلغ 500 میلیون ریال و در صورت استفاده به صورت زوجین تا سقف 800 میلیون ریال از تسهیلات مسکن با بازپرداخت 12 سال بهره‌مند شوند.

وي همچنین تصريح كرد: به منظور ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در بخش فرسوده و ناکارآمد شهری، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از 17.5 درصد به 16 درصد کاهش و مدت بازپرداخت تسهیلات 12 ساله به 15 سال افزایش یافته است .

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد یکی دیگر از اولویت‌های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه‌ای بخش مسکن نام برد و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در حال متمرکز شدن بر روی انبوه‌سازان دارای گواهی‌نامه صلاحیت‌دار است و قطعاً این رویکرد ارتقا کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به منظور تشویق سازندگان حرفه‌ای، نرخ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد .

مدیر شعب استان با اشاره به تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن استان يزد، میزان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی توسط این بانک در استان را تعداد 700 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و اشتغالزایی عنوان كرد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات در بخش مسکن، اظهار كرد: در یک سال گذشته تعداد 1070 نفر از هم استانی های گرامی از طریق دریافت تسهیلات مسکن بانک مسکن صاحب خانه شده‌اند .

حيدريان در پايان نيز از مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات بانک مسکن خواست تا جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مشاوره تخصصی قابل ارائه توسط کارکنان بانک مسکن به شعب این بانک مراجعه كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار