به مناسبت گرامی داشت هفته دولت طی مراسمی باحضور فرماندار شهرستان دهلران ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ، امام جمعه ، روسای ادارات ، شهردار و اعضای شورای شهر و روستا و استقبال بی نظیر اهالی روستای بخش مرکزی دهلران کتابخانه عمومی خیام حاضرمیل افتتاح شد.
کد خبر: ۶۴۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 26 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛به مناسبت گرامی داشت هفته دولت طی مراسمی باحضور فرماندار شهرستان دهلران ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ، امام جمعه ، روسای ادارات ، شهردار و اعضای شورای شهر و روستا و استقبال بی نظیر اهالی روستای بخش مرکزی دهلران کتابخانه عمومی خیام حاضرمیل افتتاح شد.


در مراسم افتتاحیه این کتابخانه مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت : در راستاي عدالت وگسترش فضاهاي فرهنگي و ايجاد مركزي براي يادگيري ، رشد مهارت و نيز ارتقاي تعاملات فرهنگي ، فكري و علمي در سطح منطقه مطابق با سند چشم انداز نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و با عنایت به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با توجه به نقش و اهمیت بنیادین آن در تحقق توسعه علمی کشور امروز شاهد افتتاح کتابخانه روستایی حاضرمیل هستیم .

وی گفت :هرجا کتابخانه ای احداث شود یعنی پنجره علم و توسعه شکوفایی در آن منطقه باز شده است .


مراد جلیلیان در ادامه آیین افتتاح این کتابخانه گفت: کتابخانه عمومی خیام در زمینی به مساحت 305 مترمربع و با زیربنای 110 مترمربع ساخته شده است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال ساخت و تجهیز شده است .
وی یادآور شد: کتابخانه عمومی خیام با ۳۰۰۰ جلد کتاب دارای بخش‌های مختلفی مانند کودک، نشریات، مخزن، مرجع، و همچنین مجهز به اینترنت است.
جلیلیان گفت با افتتاح کتابخانه عمومی خیام ، علاوه بر روستای حاضرمیل امکان دسترسی 3 روستای اطراف به کتابخانه فراهم شد و امید داریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی در این کتابخانه، آن را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.


وی در پایان به نقش خیرین در احداث و تجهیز کتابخانه‌ها تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت افراد خیر استفاده کنیم و زمینه‌های حضور آنها را در جهت کتابخانه‌سازی در روستاها و مناطق محروم ایلام فراهم کنیم.

خبرنگار:رحمان جابری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار